ریپورتاژ آگهیسئو و بهینه‌سازی

کپی رایتینگ و مفهوم آن

با گسترش تکنولوژی و همگانی شدن آن در بیشتر جامعه از کوچک گرفته تا سالمندان، باعث شده تا بسیاری از کسب وکارها و بیزنس های صعنتی بزرگ و کوچک، استارت‌آپ ها و… روی حوزه دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند. حال شما برای چه از این بازار یا مارکت رقابتی جابمانید؛ شما هم می‌توانید با سرمایه گذاری در حوزه سفارش طراحی سایت تهران، سفارش سئو سایت و تولید محتوا، کپی رایتینگ و… در این حوزه با قدرت وارد شوید.

در ادامه ما به شما در مورد مفهوم کپی رایتینگ، تفاوت های آن و… با شما صحبت خواهیم کرد؛ ادامه مقاله رو با ویستا همراه باشید.

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ یا تبلیغ نوشتن یکی از اصلی ترین ارکان برای بازاریابی خواهد بود؛ زمانی که محتوای مدنظرتان را تولید کردید و مخاطبان هدفتان را بررسی نموده‌اید اهمیت، کپی رایتر خودش را نشان خواهد داد. از مهمترین ویژگی هایی که شما برای تولید محتوا باید بدانید؛ این است که شما باید محتوایی که تولید کرده باشید بتواند بیشترین مخاطب هدف تان را به سمت شما جذب نماید.

ویژگی هایی از کپی رایتینگ

برای حوزه کپی رایتینگ ۳ ویژگی اصلی آن میتوان در نظر گرفت؛ اول آن که شما نیازی به مدرک دانشگاهی خاصی نخواهید داشت، به راحتی و هزینه کم میتوان آن را یاد گرفت و یکی از بهترین منابع درآمدزایی در خانه خواهد بود.کپی رایت

این ویژگی های که به شما عرض کردیم؛ همه حقیقت دارد. در این زمان که روزبه روز خدمات اینترنتی با سرعت زیادی روبه رشد است؛ این کسب وکارها  مشاغل پول خوبی پرداخت خواهند کرد.

بسیاری از کپی رایت‌ها این شغل را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب نموده‌اند؛ بهترین نکته‌ایی که باید درمورد کپی رایترها به شما عرض کنم اینست که بازارکار تولید محتوا روزبه روز در حال رشد با سرعت بسیار عالی است. در ادامه لازم به ذکر است؛ که شما برای انجام خدمات کپی رایتینگ معمولان به خدماتی نظیر سفارش تولید محتوا متنی نیاز پیدا می‌کنید.

مواردی خرده که باید به شما عرض کنم

مطالعه کنید درباره   سئو خارجی (off page SEO) | تکنیک‌های کلیدی + نکات مهم

تولید محتوای تبلیغاتی یک پروسه برای نوشتن متون تبلیغاتی برای تبلیغات (پروموت) محصولات شما خواهد بود؛ در اصل اینگونه باید به شما توضیح دهم این است که، تمام متونی که شما در جاهای دیگر از قبیل سطح شهر و… می‌بینید توسط کپی رایترها نوشته شده است.

برخلاف تولید محتواهای دیگر شرکت ها یا افراد از کپی رایترها خواسته می‌شود؛ که محتواهای تبلیغاتی برای انها نوشته شود. این متن که اصطلاح کپی نامیده شده است و بخشی، از این صنعت ۲.۳ میلیاردی قرار گرفته است.

هدف از کپی رایتینگ (copyright)و تولید محتوا

در ادامه باید یکسری نکات که از تفاوت های این دو هست؛ به شما عرض نماییم. از این تفاوت ها باید به مورد اول اشاره کنم؛ که تولید محتوا برای آگاه کردن، آموزش و… به کار خواهد رفت اما، کپی رایتینگ برای تولید نوشته های تبلیغاتی نوشته خواهد شد. هرکدام از این مباحث شغلی یکسری چالش ها، علوم به خصوص خود و… را دارند؛ که باعث تفاوتشان در شغل آنها خواهد شد.

شما که متوجه شوید که محتوای تبلیغاتی شما شما درست انجام شده یا نه باید به ابزاری مانند گوگل آنالیتیک با آشنایی مفاهیم اصلی گوگل آنالیتیکس آشنایی داشته باشید.

تفاوت انجام هریک از این کارها

در اینجا باید به شما این نکته را هم عرض کنم؛ که آیا خرمالو با خرما یکسان هستند؟ آیا موز با شیرموز برابر هستند؟ آیا برای انجام هریک یک ترفند باید بلد بود؟ شما باید برای تشخیص هردوی این موارد به این نکته توجه فرمایید؛ که کپی رایتر محتوا رو برای بازاریابی در مورد محصولی یا پروموشنی می‌نویسند تا به فروش محصول رسیده که حتی لحن محتوا نویسی آنها به صورت تبلیغاتی خواهد بود.

اما تولید کننده محتوا محتوای خود را به قصدهای دیگری مانند اطلاع رسانی، آموزش دادن درمورد موضوعی خاص و… خواهند نوشت؛ که تفاوت عمده‌ایی با هم در این مقوله دارند.

ذات کپی رایتینگ در حوزه تبلیغاتی و تبلیغ نویسی بناشده؛ اما تولید محتوا نه زمین تا آسمون با هم تفاوت خواهند داشت.

مطالعه کنید درباره   اهمیت سئو سایت برای رشد کسب وکار

نوع انجام کار کپی رایت

به طور راحت و جامع باید به شما این نکته را عرض کنم؛ که کپی رایترها محتوایی کپی خواهند نوشت اما، تولید کننده های محتوا هم محتوایی یونیک و غیره تبلیغاتی. اگر متوجه نشده‌اید بگذارید جور دیگری برای شما توضیح دهم؛ کپی رایترها یکسری افراد تولید کنندگان محتوای تبلیغاتی برای فروش محصولات هستند اما، تولید کنندگان محتوا لزومان افراد حرفه‌ایی با مهارت های خیلی بالا نیستند.

امروزه هرکسی از جمله سئوکارها، بلاگرها، رمان نویس ها و… می‌توانند تولید کننده محتوا باشند؛ اما کپی رایترها خیر. چون این حوزه یک کار بسیار تخصصی و بسیار سخت و با مهارت بسیار بالا خواهد بود.کپی رایت

تاثیر کپی رایتینگ در تولید محتوا

ممکن است که شما به این نکته که قدرت چینش در کنار هم رو، انوجوری که باید و شاید درک نکرده باشید؛ از نوشیدنی که صبح در مسیر سفرتان میل می‌کنید یا سفارش می‌دهید تا سریالی که شب تماشا خواهید کرد همه بخشی از سبک زندگی و جادوی قدرت کلمات رو به رخ می‌کشند. تا به سمت آن کالا یا خدماتی که برای ما به استفاده از محتوایی که توسط کپی رایت کننده تولید شده؛ جذب شویم و آن را خریداری نماییم.

کپی رایتنیگ با کیفیت می‌تواند در تجربه کاربری خریداران محصولات ویا خدمات تاثیر به سزایی خواهد گذاشت؛ که حال به شما این نکته را بگویم که کپی رایت کنندگان باید یکسری مهارت‌های خیلی خاص در خود داشته باشند؛ که این مهارت ها عبارت‌اند از:

شوخ طبع بودن

با اینکه کپی رایترها قلم هایی تند و تیز دارند؛ اما به موقع خود شوخ طبعی شان را به شما نشان خواهد داد. این افراد قلم هایی با گیرایی بسیار بالا و درگیرکننده‌ایی خواهند داشت؛ تا بتوانند توجه مخاطب رو به سمت خود جلب نمایند و درنهایت، فروش محصولات ویا کارفرمای خود را به راحتی هرچه تمام تر انجام دهند.

معمولا یک شوخ طبعی ریزی برای هر کپی رایتری احتیاج است؛ تا نیروی کپی رایتینگ بتواند المان های منفی رو از مخاطبان خود دور نگه دارد. خنده یک حرکت بسیار جذاب و پرت کننده حواس است؛ تا برای حتی چندلحظه هم که شده بتوانیم از این فضای منفی دور شده و ما هم احساس آرامش داشته باشیم.

مطالعه کنید درباره   Kpi چیست؟

شخصی سازی ماجرا

در ادامه باید به شما اشاره کنم؛ که بسیاری از صاحب مشاغل بر این باورند که کپی رایتی که صورت می‌گیرد باید برای افراد جامعه باشد. حال چرا این صاحبان مشاغل اینگونه فکر می‌کنند؟ چون آنها نتیجه گرا هستند و توقع دارند که زمانی هزینه‌ایی رو خرج تبلیغات ویا هرهزینه دیگری می‌کنند؛ از آن نتیجه خود را مستقیم دریافت نمایند. که البته حق هم دارند اما در بعضی اوقات آنها به شدت دنبال ارقام می‌روند؛ که ببینند هزینه شان به کجا رسیده اما کپی رایترها همیشه از ادبیاتی بهره می‌برند که، انگار با مخاطب نزدیکی داشته و با آن خودمانی می‌شوند.

هوشمندانه اما مختصر

از مهم‌ترین مشخصه‌های کپی رایترها این است؛ که محتوایی می‌نویسند کوتاه، گیرا و جامع است. این امر به آنها این اجازه را می‌دهد تا آنها مقصودشان را در، کوتاه ترین زمان ممکنه به مخاطبان منتقل نمایند. کپی رایتینگ کنندگان باید ویژگی هایی از جمله جواب دهنده به نیاز مخاطب، ترس آنها و خواسته های مخاطبانشان را مورد تحریک نمایند. ویا حتی در صورت نیاز توانایی بتوانند برای کارفرمای خود سفارش سئو سایت را انجام دهند.

تا بتوانند به فروش در محصولات و خدمات کارفرمایان خود پاسخگو باشند؛ اما در کنار همه اینهایی که به شما توضیح دادیم حتی اگر شما خدمات شرکتی دیگر رو انتخاب نمایند اما، بازهم نمی‌توانید از واکنش مغزتان نسبت به شعاری که برای هرشرکتی رخ می‌دهد، انکار کنید.کپی رایت

جمع بندی

تا اینجای مقاله ما به شما درمورد مواردی از جمله ویژگی کپی رایترها، تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا و… نیز به شما شرح دادیم. نظر شما درمورد مقاله ما چه بوده است؟ دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

VIP FIT

VISTA Information Production Factory In Tehran (کارخانه تولید اطلاعات ویستاوب در تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی