سئو و بهینه‌سازیفروش و بازاریابی اینترنتی

تفاوت SEO و SEM و شباهت های آن

در دنیای امروزی که تکنولوژی به حدی پیشرفت داشته؛ که از افراد بزرگسال تا پسر بچه ها و دختربچه های با سنین کم هم، به حداقل تکنولوژی مانند تلفن همراه آن دسترسی دارند. دیگر کسب درآمد از دنیای دیجیتال کار دور از ذهنی نخواهد بود؛ اما به شرط اینکه شما نحوه کار در این مارکت رقابتی رو یادگرفته و از حداقل هایی از آن مانند تفاوت SEO و SEM که در کسب وکارها بسیار مهم است یا تبلیغات و برندینگ و… دانش ابتدایی رو داشته باشید. در ادامه این مقاله با وبلاگ ویستا همراه باشید.

تفاوت SEO و SEM در دنیای دیجیتال

در دنیای دیجیتال تفاوت SEO و SEM آنچنان زیاد نیست؛ و میتوان به جرات گفت که هردوی آن دو روی یک سکه‌ هستند. اما اقدام هایی که شما برای انجام دادن هریک از این دو باید انجام دهید؛ تفاوت این دو را به شما، نشان می‌دهد. اما بهتر است قبل از اینکه به شما در مورد تفاوت این دو اشاره کنم؛ ابتدا باهم سراغی از خود سئو، مزایای آن، کاربردهای آن، سم، مزایای آن، کاربرد آن و… را از هرکدام از این ۲مورد بدانیم و سپس تفاوت های اصلی این دومورد را برای شما شرح دهیم.

سئو چیست؟

سئو به فرایند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستوجو با کلمه کلیدی مدنظر شما گفته می‌شود؛ که در تفاوت SEO و SEM اول شما باید به تعاریف هرکدام از این عناصر دقت فرمایید. سئو دارای سه زیرشاخه اصلی برای انجام دادن آن است؛ که هریک از این زیرشاخه ها عبارت‌اند از: سئوی داخلی، سئوی خارجی و درنهایت سئوی تکنیکال است.تفاوت SEO و SEM

در بحث اهمیت هر کدام از این زیر شاخه ها باید به شما ترتیب هرکدام را از نظر اهیمت انجام دادن؛ معرفی کنم. که ابتدا مهمترین زیرشاخه سئو  سئوی داخلی، بعد سئوی خارجی و درنهایت سئوی تکنیکال است؛ که سئو تکنیکال از آن جهت اهمیت دارد که شما باید تمام محتواها و صفحات ایجاد شده برای سایت خود را، در موتور جستوجویی مانند گوگل ایندکس کنید.

کاربرد سئو و در بیزنس ها مهم در تفاوت SEO و SEM

در بحث کسب وکارهای دیجیتال از این جهت تفاوت SEO و SEM اهمیت خود را نشان می‌دهد؛ که شما می‌توانید در سئو با کمترین هزینه ممکنه به خواسته خود دست یابید که، آن هم به واسطه سرچ کاربران است. شما می‌توانید در سئو با استفاده از یک کلمه کلیدی که برای فروش محصول ویا هرچیز دیگری که درنظر گرفته‌اید؛ می‌توانید با یک تولید محتوا برای آن فروش خود را به راحتی هرچه تمام تر انجام داده و به، نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

مطالعه کنید درباره   تاثیر محتوا در سئو سایت

نکته در مودر سئوی تکنیکال

در سئوی تکنیکال اتفاقی که می‌افتد این است؛ که محتواها، صفحات و… توسط شما در موتورهای جستوجو ایندکس شوند؛ و موتورهای جستجو به وسیله خزش گرهای خود این کار را انجام خواهند داد. خزش گرها به وسیله خزیدن در صفحات و محتوا درمی‌یابند؛ که چه محتوایی در صفحات سایت شما وجود دارد؛ و آن را بعد از شناسایی در موتورهای خود نمایش خواهند داد.

در ادامه ما به شما نکاتی در مورد نحوه انجام سئو که بتوانید در موتورهای جستجو نتیجه مطلوبی دریافت نمایید؛ به شما خواهیم گفت.

محتوای با کیفیت مناسب

شما زمانی که برای مخاطبان و موتورهای جستوجو یک محتوا باکیفیت و جامعی در خور مخاطب هدفتان تولید نماید؛ تا آن موتور مانند گوگل، بینگ ویا… محتوای شما را در رنک های صفحه اول ویا حتی رنک یک صفحه اول قرار دهد. که این خود یکی دیگر از تفاوت SEO و SEM رو در دنیای کسب وکارهای دیجیتال به شما نشان می‌دهد.

تجربه کاربری

شما در هنگام طراحی سایت که توسط خودتان انجام خواهد گرفت؛ یا اینکه یک فریلنسری یا شرکتی این کار را برای شما انجام خواهد داد. باید اطمینال پیدا کنید که تجربه کاربری در سایت شما رعایت شده باشد؛ تا کاربران در آن بتوانند به راحتی هرچه تمام‌تر در سایت شما گشت وگذار داشته و موتورهای جستوجو سایت شما را در رنک‌های اول خود قرار دهند.

الگوی لینک سازی ها

از گفته‌هایی که به شما توضیح داده شد؛ حال باید دریافت کرده باشید که چقدر هدایت ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستوجو به سایت شما، چقدر به صرفه و کم هزینه است. که این خود از دیگر تفاوت SEO و SEM بسیار مهم به شمار می‌رود.

از مهم ترین قسمت هایی که شما باید آن را تحلیل نمایید؛ تا بتوانید در موتورهای جستجو رنک بسیار خوبی دریافت نمایید. الگوی لینک سازی است؛ که رقبای کاری شما در حوزه دیجیتال انجام داده‌اند.

مطالعه کنید درباره   اهمیت لینک دهی خارجی

قسمت سخت SEO در تفاوت SEO و SEM

حال در کنار همه این مسائل که به شما توضیح داده‌ایم شما، در سئو یک مشکلی که قطعان با آن مواجه خواهید شد؛ شما باید برای اینکه بتوانید در موتورهای جستوجو رنک خوبی دریافت کنید. برگردید و ببینید که رقبای شما چه اقداماتی انجام داده‌اند؛ تا در موتورها رنک دریافت کردند.تفاوت SEO و SEM

چون این موتورهای جستوجو دارای متغیرهای بسیار زیادی است؛ که شما باید حواستان به همه‌ی این موارد باشد.

مزیت های سئو

از مزایای سئو میتوان به موارد زیر اشاره داشت؛ که این موارد عبارت‌اند از:

  • ارتقا رتبه وبسایت شما با استفاده از تولید محتوا و اصول سئوی محتوا
  • دسترسی به تعداد مخاطبان بیشتر
  • افزایش فروش و ساخت سرنخ بسیار بالاتر
  • قابل اندازه گیری بودن سئو با معیارهای مختلف و راحتی آن که باز میتوان به تفاوت SEO و SEM اشاره کرد.
  • افزایش قابل توجه اعتماد، آگاهی از برند و کسب وکار شما
  • فروش بالا برای شما در کل شبانه روز که حتی شما شب خواب هم باشید.

نکته: برای بررسی نتایج کارهای سئویی و سمی شما باید به مفاهیم گوگل آنالیتیکس آشنا باشید.

SEM و کاربردهایی آن

سم بازاریابی محتوا به وسیله انجام تبلیغات‌های پولی است؛ که توسط شما به وسیله گوگل ادز و یا تبلیغات‌های کلیکی مانند پنل یکتانت در موتورهای جستجو  است. که شما می‌توانید به این وسیله با پرداخت هزینه ترافیک جذب نمایید؛ که در مورد دیگر تفاوت SEO و SEM باید از هزینه های دریافت ترافیک از موتورهای جستوجو توجه نمایید

شما باید در سم یک هزینه‌ایی برای دریافت ترافیک پرداخت نمایید؛ اما در سئو نهایت هزینه‌ایی که پرداخت خواهید کرد شاید همان سفارش تولید محتوا متنی باشد.

نکته درموردSEM                                                                    

باید این نکته را به شما بگویم؛ که در نحوه هزینه کرد آن و نحوه انجام آن به صورت قطعا وجود دارد. اما در مورد تفاوت SEM و SEO فرق اصلی آن در تکنیک های انجام بین سئو و سم و درنهایت هزینه های آن است.

مطالعه کنید درباره   بهترین سایت سازهای ایرانی و خارجی + مشاوره رایگان

به عنوان مثال شما برای انجام تبلیغات در گوگل‌ادز باید در ماه حداقل ۵۰۰ دلار هزینه شود؛ اما در انجام سئو شما تنها هزینه هایی انجام دهید. این است که شما باید سفارش تولید محتوای متنی برای سئو سایت خود(خودتان) تولید محتوا برای سایت خود داشته باشید؛ و در کنار آن سئوی آن را یا خودتان انجام دهید یا به یک شرکت معتبری سفارش سئو سایت داشته باشید.

تفاوت SEO و SEM

چند نمونه از کمپین های پولی هدفمند

چند نمونه کمپین پولی موفق در تفاوت SEO و SEM  رو باهم خواهیم داشت؛ که این کمپین ها عبارت‌اند از:

تولید محتوای کپی رایتینگ با استفاده از کلمات کلیدی منتخب

بررسی فعالیت تبلیغاتی‌تان تا اطمینال پیدا کنید که بودجه تان نتیجه داده است.

برای کنترل فعالیت تبلیغاتی تان نرخ کلیک(سی تی آر) و هزینه به ازای هرکلیک(سی پی سی)KPIاستفاده از آن

نکته در مورد سم

در اجرای کمپین سم مراقب باشید؛ زیرا اگر شما به درستی کمپین سم خود را اجرا نکنید ممکن است که هزینه بی جای بسیاری به شما تحمیل گردد. اما اگر شما به درستی کمپین سم خود را اجرا قرار دهید؛ میتوانید از آن بهترین نتیجه ها را برای کسب وکارتان را دریافت نمایید.

 برروی بیزنس شما SEM تاثیر

در کنار سئو که یک ابزار برندینگ هم محسوب می‌شوند؛ سم به شما کمک می‌کند تا بهترین برندینگ رو داشته باشید و بتوانید برند خود را به بهترین شکل ممکنه به کاربران زیادی عرضه کنید. و بیشترین سهم بازار و سود را از دنیای دیجیتال کسب نمایید.

جمع بندی

تا اینجای مقاله ما به شما در مورد موارد زیادی از جمله سئو، سم، مزیت های آنها، تفاوت SEO و SEM و… به شما توضیح دادیم. اما باید این نکته را هم عرض کنم؛ که سم بدون انجام سئو فایده نخواهد داشت. دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

VIP FIT

VISTA Information Production Factory In Tehran (کارخانه تولید اطلاعات ویستاوب در تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی