سئو و بهینه‌سازی

سئو خارجی (off page SEO) | تکنیک‌های کلیدی + نکات مهم

سئو خارجی برای سایت چیست؟ چرا باید به سئوی خارج از صفحات سایت اهمیت داد؟ آیا واقعان سئو خارج از صفحات وب مهم خواهد بود؟ در ادامه‌ی قصد داریم تا این موارد رو برای شما به صورت کامل شرح دهیم؛ تا شما هم از اهمیت این موضوع در سایت مطلع شده و بدانید که همانگونه که چرا باید شما روی بهینه سازی سایت به صورت داخلی، خارجی و سئو تکنیکال برای موتورهای جستجو و همین طور کاربران اهمیت داده و روی آن سرمایه گذاری داشته باشید؟

پس ادامه این قسمت رو حتمی همراه ویستا باشید؛ تا در مورد اهمیت این موضوع بیشتر آشنا شوید.

سئو خارجی

در پاسخ به سوالی که برای شما پیش آمده است؛ که سئو خارجی چیست؟ باید اینگونه به شما پاسخ بدهم که، بهینه سازی خارج از صفحه برای سایت شما به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود؛ که برای سایت شما در خارج از صفحه سایت شما صورت خواهد گرفت. در گذشته بسیاری از سئوکاران حتی باتجربه از سئوی خارجی و لینک سازی به جای یک دیگر استفاده می‌کردند؛ اما امروزه چک لیست های بهینه سازی خارجی به این ترتیب شده است.سئو خارجی

چک لیست سئو خارجی

که این چک لیست عبارت است از:

لینک سازی خارجی با تاثیر بسیار خوب و بک لینک ها

بازاریابی محتوایی

برندینگ

سوشال مدیا

روابط عمومی

اینفلوئنسرمارکتینگ

انجمن ها

مناسبت ها

ارسال محتوای مهمان

پادکست ها

سندیکای محتوا فهرست های محلی

ثبت بازخوردها و نظرات

همه این موارد از چک لیست امروزی سئو خارجی که به شما ذکر کرده‌ایم؛ همه مواردی بسیار مهم است که در امر بهینه سازی صفحه سایت شما در کنار آن سفارش تولید محتوا در خارج از صفحه برای وب سایت شما از اهمیت، ویژه‌ایی برخوردار خواهد بود.

اهمیت بهینه سازی خارج از صفحه سایت

بهینه کردن سایت شما در خارج از صفحه سایت دارای اهمیت های ویژه‌ایی است؛ که این اهیمت از این حیث مهمه که باعث بالارفتن اعتبار سایت شما نزد موتورهای جستجو، محبوب شدن سایت شما نزد کاربران و موتورها و قابل اعتماد شدن نزد کسب وکار شما پیش مخاطبان اشاره داشت.

مطالعه کنید درباره   سئو تکنیکال چیست؟ (آشنایی با اصول سئو فنی به زبان ساده)

چرایی اهمیت سئو تکنیکال

آیا تا به حال درمورد اعتبار دامین خود در سئو خارجی فکر کرده‌اید؟ آیا میتوان گفت که سایت شما بدون داشتن این ویژگی دامین سایت شما توانایی رقابت با رقبای خود را خواهد داشت؟ این ویژگی باعث می‌شود تا سایت ها با اعتبار دامین بالا نسبت به، رقبای با اعتبار دامین پایین تر در رتبه پایین تری قرار بگیرند.

از همین رو هر وبسایتی که اعتبار بالاتری در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و… داشته باشد؛ در رتبه های بالاتر و درنتیجه بازدید بیشتر وحتی درآمد بیشتری رو برای خود می‌تواند برای خود متصور شود.

شما هنگامی که از یک سایت با اعتبار بالاتر بک لینک دریافت نمایید؛ چون اون سایت از عتبار بالاتری نسبت به سایت شما برخوردار است و بعد لینک دادن، به وب سایت شما اعتبار سایت خود را با شما تقسیم می‌کند. باعث می‌شود تا رتبه سایت شما هم چند پله به بالاتر کشیده شود؛ که خود این امر از مهم ترین دلایل اهمیت سئوی خارجی خواهد بود.سئو خارجی

در ادامه ما به شما چندتا از چک لیست های بهینه سازی خارجی رو توضیح خواهیم داد؛ تا شما این چک لیست هارو بهتر شناخته و درک نمایید.

ایجاد لینک در سئو خارجی (Off Page Seo)

با توجه به الگوریتم های جدید گوگل لینک سازی خارجی از اهمیت، بسیار بالایی برای موتورهای جستجو برخوردار است؛ اما این نکته را هم بدانید که، چگونه لینک سازی خارجی باید، برای سایت شما انجام شود. کسب لینک از وب سایت های با اعتبار بالاتر به سایت شما کمک می‌کند؛ تا از اعتبار بسیار بهتر و بالاتری نسبت به سایر رقبای حوزه کاریتان برخوردار شوید.

مطالعه کنید درباره   MOZ چیست؟

این بک لینک هایی که شما از سایت های دیگر(سئو خارجی) با سفارش سئو سایت دریافت می‌کنید؛ مانند رای اعتمادی است که به وبسایت شما و اعتبار آن داده می‌شود. شما باید در لینک سازی این هدف رو دنبال نمایید که، از سایت های با اعتبار بالا بک لینک های باکیفیت دریافت نمایید؛ همیشه این ضرب‌المثل رو به خاطر داشته باشید که کیفیت مهم‌تر از کمیت است. یعنی اینکه اگر شما ۳ تا بک لینک باکیفیت داشته باشید؛ بهتر از ۱۰ بک لینک با کیفیت پایین خواهد بود.

انواع بک لینک در سئو خارج از صفحه

در ادامه ما به شما انواع بک لینک ها رو معرفی می‌کنیم؛ که شما می‌توانید برای سایت خود ایجاد کنید. این دست از بک لینک ها عبارت‌اند از:

پیوندهای طبیعی

لینک هایی به شمار می‌رود؛ که به مقاله شما ارتباط داشته و بدون درکار بودن اجباری به وسیله نویسنده آورده خواهد شد.

پیوندهای دستی

مجموعه‌ایی از لینک ها هستند که، توسط کاربران به صورت عمد برای پیوندسازی بین صفحات ساخته خواهد شد. اگر بخواهیم برای شما مثالی بزنیم؛ باید اشتراک گذاشته شدن محتوای شما به صورت پیشنهادی توسط دیگران انجام خواهد شد.

پیوندهای خودکار

لینک هایی هستند که به صورت خودکار ایجاد خواهد شد. از این پیوندها میتوان به بخش دسته بندی آنلاین، امضا انجمن و… که به احتمال زیاد توسط ربات بدون دخالت انسانی ساخته خواهد شد.

در این جا تمام بک لینک‌هایی که برای شما تعریف شده است؛ بک لینک های رایگان بوده و در ادامه ما به شما بک لینک های پولی رو معرفی خواهیم کرد.

بک لینک های پولی

از بک لینک های پولی میتوان به بک لینک های کامنتی و رپورتاژآگهی اشاره نمود.

نکات تکمیلی در مورد بهینه سازی خارجی

شما با استفاده از این لینک سازی خارجی می‌توانید به گوگل این نکته را بفهمانید که، سایت شما از ارزش و اهمیت بالایی برخودرار است. این خود از نشان دهنده ها اهمیت این سئو خارجی برای بهینه سازی سایت شما به شمار می‌رود. اما این نکته رو خدمت شما عرض کنم؛ که شما برای نتیجه گرفتن از بهنیه سازی خارجی و حتی سئو داخلی از باید یک استراتژی فکرشده و کارشده، برای آن داشته باشید.

مطالعه کنید درباره   هرآنچه که باید از سئو داخلی بدانیم

شما با استفاده از این کار آن وقت می‌توانید امیدوار باشید؛ که شما هم مانند رقبای اصلی صفحه اول‌تان شماهم با آنها رقابت خوب و قدرتمندانه‌ایی داشته باشید.

قدرت سئو تکنیکال (سئو خارجی)

در حال حاضر شما باید با توجه به نکاتی که درمورد لینک سازی خارجی به شما عرض کردیم؛ متوجه شده باشید که چرا سئو خارجی از اهیمت بسیار بالایی برخودار است. شما می‌توانید استفاده از همین لینک سازی برای سایت خود قدرت ایجاد کرده؛ و برای بررسی اینکه رقبای شما در سئو داخلی خود از چه منابعی بک لینک دریافت کرده‌اند(تحلیل رقبا) از ابزارهای مختلفی استفاده نمایید.سئو خارجی

از این ابزارها میتوان به اچرف، سمراش و MOZ.com اشاره کرد؛ که این ابزارها معیارهایی برای اعتبار بک لینک های خود دارند که در ادامه، این معیارها رو به شما معرفی خواهیم کرد. این معیارها عبارت‌اند از:

کیفیت و کمیت بک لینک ها و دامنه‌های بک لینک داده

تعداد دامنه های ارجاع داده شده و آی پی های داده شده به سایت شما

ترافیک جستجوی ارگانیک شما

تعداد کاربران

دامنه های خاص

سخن آخر

تا اینجای مقاله ما با شما درمورد موارد زیادی از جمله سئو خارجی، چک لیست های آن، اهیمت آن و… صحبت داشته‌ایم. حال شما باید با توجه به نکاتی که به شما ذکر کرده‌ایم؛ روی بهینه سازی خارجی سایت شما کار نماییم. دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

VIP FIT

VISTA Information Production Factory In Tehran (کارخانه تولید اطلاعات ویستاوب در تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی