آموزش وبمستریتولید محتواسئو و بهینه‌سازی

گوگل دیسکاور (Google Discover) چیست؟| نحوه فعالسازی + نکات????

آیا تا به حال شده از خود سوال بپرسید که، چگونه می‌شود بدون سوال و جواب دادن در بابت موضوعی شما بتوانید به جواب دلخواه خود برسید؟ آیا ابزاری وجود دارد که این امر را برای شما محقق سازد؟ در جواب شمایی که در جستجوی این جواب هستید باید بگویم که، بله گوگل با یکی دیگر از بهترین ابزارهایش اینجاست تا این امر را محقق سازد؛ و این ابزار گوگل دیسکاور نام دارد. در جلوتر ما این ابزار رو به شما به صورت کامل و جامع معرفی خواهیم کرد؛ که این ابزار برای سفارش سئو سایت و… چه کاربردهایی دارد. ادامه مقاله رو با ویستا همراه باشید.

گوگل دیسکاور

آیا تا به حال این تجربه را داشته اید؛ که یک عبارت مدنظرتان را به ابزاری بدهید و آن ابزار، به شما محتوایی رو نمایش دهد که نیاز شما رو بروآورده می‌کند؟ همه این گفته رو شما می‌توانید با ابزاری به نام Google Discover تجربه نمایید؛ از خوبی های این ابزار می‌توان به دارا بودن سرویس موبایلی برای دسترسی راحتر کاربران به آن، اشاره کرد.

گوگل دیسکاور برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شده؛ و بعد از این استقبال نام خود را از فید به دیسکاور تغییر داده است. ما در این ابزار می‌توانیم برای سئو سایت از آن استفاده کرده و با استفاده از آن، میتوانیم برای تولید محتوا هرچه باکیفیت تر در مقالات ویا سفارشات شما مشتریان عزیز محتوایی باکیفیت تر و با جذب و ترافیک بهتر برای وبسایت شما فراهم سازیم.گوگل دیسکاور

نحوه فعال سازی دیسکاور

شما می‌توانید برای فعال سازیGoogle Discover در مرورگر کروم خود رفته و با، ورود به صفحه اصلی مقالاتDiscover رو مشاهده کنید؛ البته بعضا ممکن است که بعضی افراد به خاطر مزاحمت ویا… آن را غیرفعال هم کرده باشند.

مزیت های گوگل دیسکاور

اما از مزیت‌های اصلی گوگل دیسکاور برای شما شرح دهیم؛ باید بگویم که گوگل برای شمایی که کاربر این موتور جستجو هستید آن را توسعه داده است. تا شما بتوانید بدون هیچ سرچی ویا… به بروزترین اخبار مدنظرتان که سرچ می‌کنید؛ رو به شما در سریع ترین زمان ممکنه نمایش دهد. این ابزار در سفارش تولید محتوا هم می‌تواند به تولید کننده محتوا در هرحوزه‌ایی که فعالیت می‌کند؛ کمک شایانی داشته باشد.

علاوه براخبار شما هم می‌توانید به محتواهای مفید، اطلاع از اخبارهای اظطراری و هشدارها و کمک به سئو داخلی سایت شما خواهد داشت؛ این کار به واسطه این است که، دیسکاور با افزایش ترافیک سایت، افزایش توجه و آگاهی از برند شما و بازدید بالا به سئو خارجی سایت شما کمک خواهد کرد.

مطالعه کنید درباره   الگوریتم‌های سئو گوگل 2022

نحوه کار Google Discover

نحوه کار با گوگل دیسکاور که شما به صورت معمول با موتور جستجو گوگل کار می‌کند؛ تفاوت دارد. در مرحله اول شما باید بدانید که Google Discover بخشی از مرورگر صفحه اصلی شما محسوب می‌شود؛ که به صورت معمول در انتهای صفحه بعد از جعبه سرچ قرار می‌گیرد.

شما در اینجا می‌توانید در یک کاروسل عمودی شکل محتواهای آن را تماشا، مطالعه و… کنید. در اینجا به شما در صورت معمول پیشنهاداتی نمایش داده می‌شود؛ که برای سئو سایت هم مناسب هستند و این پیشنهادها حاوی مواردی از جمله اخبار روز، محتوای همیشه سبز وجدیدی هستند؛ و درخود می‌توانند حاوی مواردی از جمله عکس، متن، ویدیو و… باشند.

نحوه انتشار محتوا

به صورت کلی موتور جستجو گوگل برای اینکه محتواهای مدنظر خودش را در گوگل به شما نمایش دهد؛ از تکنولوژی های پیشرفته خود مانند هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ بهره می‌گیرد.گوگل دیسکاور

فاکتورهای پیشنهاد Google Discover برای

آیا تا به حال از خودتان سوال پرسیده‌اید که، Google Discover به مخاطبان خود برچه مبنایی توصیه به مشاهده محتوایی می‌کند؟ در جواب شما عزیزان باید پاسخ دهم که، این پیشنهادها مبنی برعلایق شما بوده است؛ که در موتورجستجو گوگل سرچ داشته‌اید. در مورد فاکتورهای گوگل دیسکاور خوب است؛ که نکات زیر را بدانید. این نکات عبارت‌اند از:

Google Discover محتواهایی رو به شما نمایش می‌دهد؛ که در گوگل ایندکس شده و در سئو سایت قوانین فضای مجازی رو نقض نکرده باشد.

در این بخش محتواهای خبری و همیشه سبز در اولویت انتخاب قرار خواهند داشت؛ همچین این دست از مقالات باید تازه و جدید باشند.

مطالعه کنید درباره   کپی رایتینگ و مفهوم آن

دیسکاور محتوای مورد اطمینال و اعتماد را از بهترین و معتبرترین منابع برای مطالعه شما انتخاب خواهد کرد.

گوگل هم مانند سوشال مدیاهای مختلف دارای هوش مصنوعی و الگوریتمی است؛ که براساس آن فید سفارش برای مخاطبان خود را انتخاب می‌کند که، برای سئو سایت هم پیشنهادات خوبی ارائه می‌کند.

از دیگر فاکتورهای گوگل دیسکاور میتوان به تاریخچه جستجوی کاربران برای ارائه پیشنهادات به کاربران خود اشاره کرد؛ که این می‌تواند براساس معیارهایی از جمله تاریخچه سرچ کاربران، تاریخچه مرورگر و موقعیت مکانی شما و فعالیت های برنامه شماشت. که برطبق آن این پیشنهادها برای شما آماده و مهیای ارائه به شما خواهد شد.

همچنین که خود موتورجستجو گوگل برای ارائه ارائه پیشنهادات خود به شما از مشخصات ثبت شده شما در، جیمیل اعم از سن، جنسیت، علایق شما و… بهره می‌گیرد.

نکته درمورد گوگل دیسکاور

دیسکاور به صورت پیش فرض از قبل تنظیم شده است؛ و اگر شما بخواهید آن را شخصی سازی نمایید باید، در تنظیمات آن این کار را انجام دهید که، در صفحه اصلی این تنظیمات وجود ندارد.

نحوه فعال سازی گوگل دیسکاور

شما برای فعال سازی دیسکاور میتوانید از طریق این مراحلی که الان به شما ذکر خواهیم کرد؛ آن را فعال کرده و از، خواندن مقالات و اخبار روز نهایت لذت رو ببرید.(این رو برای عزیزانی گفته خواهد شد که، به هردلیلی مانند از قبل فعال نبودن، یک عمل اشتباهی آن را غیرفعال نمودن و… آن را خاموش کرده باشند)

مراحل فعال سازی دیسکاور

اول شما باید وارد مرورگر کروم خود شوید.

به صفحه اصلی(Home Page) بروید

مطالعه کنید درباره   کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟

در بخش بعدی رو چرخ دنده که نشان دهنده تنظیمات است؛ روبه روی آن عبارت Discover کلیک نمایید.

در اینجا اگر گزینه ی خاموش یا غیرفعال شده بود با گزینه‌ی روشن(Turn On) کرده و از آن نهایت استفاده و لذت رو داشته باشید.گوگل دیسکاور

نحوه شخصی سازی

شما برای استفاده بیشتر و بهتر مدنظرتان می‌توانید آن را به شیوه‌ای که به شما می‌گویم؛ شخصی سازی کرده و نهایت استفاده و لذت را ببرید.

مراحل شخصی سازی گوگل دیسکاور عبارت است از:

روی گزینه ی چرخ دنده کلیک و روی گزینه ی “Manage interest” کلیک نمایید.

شما در اینجا می‌توانید روی گزینه “Your interests” کلیک کرده و با استفاده از آن تمام مواردی رو که تمایل به دنبال کردن آن ندارید؛ غیرفعال نمایید.

و در همین جا هم اگر شما علاقه مندی بخصوص خود را دارید؛ همین جا آنها را انتخاب کرده تا گوگل، آنها را در اخبار روز برای شما نمایش دهد.

جمع بندی

تا اینجای مقاله ما باشما در مورد موارد زیادی از جمله اینکه این ابزار گوگل دیسکاور چیست، مزایای آن، نحوه فعال سازی آن برای موبایل شما(فرقی نداره چه اندروید، ویندوز موبایل، آیو اس و…)، مزایای ان در سئو، نحوه شخصی سازی آن برای شما و… صحبت داشته‌ایم. حال شما می‌توانید با استفاده از آن برای خود یک بخشی رو در تلفن موبایلتان ایجاد کرده که، هرروز از اخبار آگاهی داشته باشید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید؛ لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

VIP FIT

VISTA Information Production Factory In Tehran (کارخانه تولید اطلاعات ویستاوب در تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی