آموزش وبمستریسئو و بهینه‌سازی

گوگل کیورد پلنر چیست و چگونه باید با آن کار کرد؟

امروزه که همه جامع از کمترین تکنولوژی ارتباطی مانند تلفن همراه برخوردار شده‌اند؛ و بنابه آن دیگر کسب وکارها در آن رشد پیدا کرده‌اند بهترین، زمان برای کسب درآمد از این فرصت شروع برای فعالیت در این حوزه به شمار می‌رود. یکی از این موقعیت هایی که کسب وکارها میتوانند شروع به کسب درآمد کنند؛ کار در حوزه سئو و طراحی سایت خواهد بود. کسب وکارهای مختلف می‌توانند با استفاده از طراحی سایت و سئوی آن با، استفاده از کلمات کلیدی شروع به کسب درآمد کنند؛ یکی از ابزارهای کلمات کلیدی که وجود آن حیاتی است؛ استفاده از گوگل کیورد پلنر خواهد بود.

در ادامه در مورد خود گوگل کیبورد پنل، نحوه کار با آن، ساخت اکانت برای آن و… صحبت خواهیم داشت. ادامه مقاله رو با ویستا همراه باشید.

گوگل کیورد پلنر چیست؟

گوگل کیورد پلنر در حقیقت بخشی از ابزار کلمات کلیدی سرویس گوگل ادز است؛ که برای تبلیغات در گوگل به کاربرده می‌شود. شما می‌توانید از این ابزار برای، تحقیق کلمات کلیدی در موتورهای جستوجو نیز استفاده نمایید؛ که کلمات کلیدی در حوزه کاری و حتی سایت های رقابای خود از آن نهایت استفاده را داشته باشید.

از مزایای این ابزار باید به موارد زیر اشاره کرد؛ که عبارت‌اند از:

ارائه کلمات کلیدی و پیشنهاداتی در حوزه کاری یا محصولات‌تان و خدمات وبسایت شما

قابلیت بررسی کلمه های کلیدی بنابه حجم جستوجو در بازه زمانی معین و دیگر پارامترها

امکان تحلیل کلمات کلیدی سایت های رقیب شما

امکان قراردادن تنظیماتی برپایه هدف برای زبان، لوکیشن و تاریخ

قرار دادن فیلتر بر روی کلمه های کلیدی، میزان هزینه، میانگین جستوجوی ماهانه و…

امکان استفاده از دسته بندی کلمه های کلیدی انتخاب شده و خروجی گرفتن به صورت اکسل

همانگونه که بالاتر به شما اشاره شد؛ این ها همه ویژگی های ابزار گوگل کیورد پلنر بوده‌اند. این نکته را البته به شما باید ذکر کنم؛ که درست است  Google Keyword Planner یک ابزار، بسیار قوی و قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی به شمار می‌رود. اما شما به هیچ عنوان نباید به این ابزار، به تنهایی برای تحقیق کلمات کلیدی اتکا کرده باشید. و شما باید برای تحقیق کلمه کلیدی از دیگر ابزارهایی مانند گوگل ترندس و… نیز در دست داشته باشید؛ و از آنها هم کمک بگیرید.گوگل کیورد پلنر

مطالعه کنید درباره   سئو تکنیکال چیست؟ (آشنایی با اصول سئو فنی به زبان ساده)

شما برای تحقیق کلمات کلیدی و سئوی سایت نیاز به یک وبسایت خواهید داشت؛ که می‌توانید به ویستا سفارش طراحی سایت در تهران را داشته باشید.

دسترسی به گوگل کیورد پلنر(Google Keyword Planner)

شما برای اینکه بتوانید از گوگل کیورد پلنر استفاده نمایید؛ باید در گوگل ادز یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده باشید. شما برای انجام این کار باید، به آدرس لینک گوگل ادز Ads.google.com و روی دکمه Start Now کلیک کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید؛ به دلیل تحریم سرویس گوگل ادز از طرف خودشان باید از فیلترشکن استفاده نمایید.

شما باکلیک روی دکمه Start Now وارد صفحه ورود به اکانت به شما نشان داده خواهد شد؛ اگر شما یک اکانت گوگل ادز داشته باشید خودش وارد صفحه اکانت شما خواهد شد. اما اگر نداشته باشید باید روی Create account کلیک کرده؛ و یک اکانت جدیدی برای خود ایجاد نمایید.

نکته

شما باید حتمی برای استفاده از کل سرویس گوگل ادز از جمله Google Keyword Planner یک اکانت، با استفاده از اکانت های ارائه دهنده خدمات گوگل ادز در اختیار داشته باشید. چون حتی اگر شما با فیلترشکن هم وارد این سرویس شوید؛ گوگل بعد از توجه به این که شما از ایران هستید اکانت شما را خواهد بست.

بعد از ورود شما به گوگل ادز از شما خواسته خواهد شد؛ که یک کمپین برای گوگل ادز خود ایجاد نمایید. که این بخش نیاز به شارژ دلاری خواهد داشت؛ اما از این بابت خیال شما راحت چون ما در ادامه روشی رو به شما معرفی خواهیم کرد که نیاز به این دردسرها نداشته باشد.

نحوه ساخت کمپین برای گوگل ادز

حال شما برای ورود در گوگل کیورد پلنر به بخش اصلی گوگل ادز باید روی گزینه Switch to Expert Mode کلیک نمایید؛ که وارد صفحه ایی می‌شوید که به شما گزینه Expert نمایش داده می‌شود. بعد از این موارد شما باید روی لینک Create an account without a campaign کنید؛ تا وارد مراحل مربوط به ساخت کمپین وارد نشوید.

مطالعه کنید درباره   معیارهای گوگل برای رتبه بندی چیست

شما برای استفاده از کیورد پلنر نیازی به ساخت کمپین تبلیغاتی نخواهید داشت.گوگل کیورد پلنر

جلوتر شما باید اطلاعاتی مرتبط به منطقه زمانی، کشور و واحد ارزی رو انتخاب نمایید. با توجه به وضعیت آی پی بهتر است؛ که شما تنظیمات آن رو روی پیش فرض قرار دهید تا با مشکل روبه رو نشوید. شما باید در مرحله بعدی روی گزینه EXPLORE YOUR CAMPAIGN کلیک کنید؛ تا وارد محیط اصلی این ابزار شوید.

به صفحه اصلی ابزار گوگل کیورد پلنرخوش آمدید

شما به صفحه اصلی کیورد پلنر وارد شده‌اید؛ حال اینجا شما با مواردی روبه رو می‌شوید که شما برای استفاده کلمه کلیدی نیازی به آن نخواهید داشت. شما در صفحه وارد اصلی گوگل ادز شده وباید با کلیک روی آیکون آچار در نواری ابزاری که بالای صفحه قرار گرفته است؛ که گزینه TOOLS & SETTINGS در آنجا قرار دارد.

به شما منویی نمایش داده می‌شود؛ که در آن بخش پلنینگ در طرف چپ منوست شما باید روی گوگل کیورد پلنر(Keyword Planner) کلیک نمایید. حال باید به شما تبریک بگویم؛ که شما به ابزار کیورد گوگل پلنر دسترسی خواهید دارید. در ادامه ما به شما نحوه کار با این ابزار بسیار قوی و قدرتمند، در عین حال کاربردی رو آموزش خواهیم داد.

آموزش کار با گوگل کیورد پلنر(Keyword Planner)

این ابزار به شما گزینه هایی رو شامل مواردی از جمله، شناسایی کلمات کلیدی جدید و ارائه حجم جستوجو و پیش‌بینی کلمات کلیدی رو در اختیار شما می‌گذارد؛ که ما به شما هرکدام از آن ها رو شرح خواهیم داد.

پیدا کردن کلمات کلیدی جدید(Discover new keywords): این بخش به شما کمک خواهد کرد تا بهترین کلمه کلیدی مربوط به حوزه کاری و محصولات تان را شناسایی کرده؛ و کاربران بیشتری رو به سمت خود جذب نمایید.خیلی از افراد خبره در حوزه ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ در سازمان ها فعالیت می کنند، همیشه از google keyword planner استفاده می کنند تا بتوانند کلمات پرسرچ و ترند را فیلد کاری خود پیدا کنند و در نگارش عنوان ها و جملات تبلیغاتی خود بهره ببرند.

مطالعه کنید درباره   ابزار آنالیز سئو

عرضه حجم جستوجو و پیش‌بینی برای کلمات(Get search volume and forecasts): این بخش برای شما کلمات کلیدی که خودتان تعین خواهید کرد؛ حجم جستوجو و… معیارها رو جستوجو را همراه آن به شما ارائه خواهد کرد. در کنار این مورد به شما گفتیم؛ میتوان با آن عملکرد مورد نظرتان را زیر بررسی قرار دهید.

شما به محض ورود به ابزار Google Keyword Planner به شما دو انتخاب خواهد داد؛ و شما میتوانید از این ابزارها استفاده نمایید.

از دیگر ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی در گوگل ادز باید به غیر از گوگل کیورد پلنر می‌توانید از ابزارهایی زیر استفاده نمایید؛ که عبارت‌اند از:

START WITH KEYWORDS

این ابزار به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط به، حوزه کاریتان ویا محصولاتتان میتوانید از این بخش استفاده کرده؛ تا اطلاعات مرتبط به آن را به شما پیشنهاد داده شود. این پیشنهادها برپایه همان داده هایی است؛ که خود شما به گوگل کیورد پلنر معرفی کرده‌اید. شما در هنگام وارد کردن کلمات کلیدی یک اینتر ویا یک کاما بین انها قرار دهید.

در بخش «Enter a domain to use as a filter» با وارد کردن آدرس سایت خود می‌توانید کاری کنید؛ تا این ابزار کلمات کلیدی که مربوط به شما نیست رو برای شما حذف نماید.گوگل کیورد پلنر

سخن آخر

شما تا اینجای مقاله با بخش های زیادی از جمله نحوه ثبت نام در گوگل کیورد پلنر، ثبت نام دراو، نحوه کار و… آشنا شده‌اید. این نکته را هم باید به شما ذکر کنم؛ که با این که این یک ابزار جامع و کاربردی است اما فقط به آن اتکا نفرمایید. دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

VIP FIT

VISTA Information Production Factory In Tehran (کارخانه تولید اطلاعات ویستاوب در تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی