آموزش وبمستریسئو و بهینه‌سازی

گوگل تگ منیجر

یکی از نیازهایی که کسب وکارهای امروزی به خصوص وبمسترها خواهند داشت؛ این است که بتوانند از کاربران بیشترین داده مفید را دریافت نمایند. و با تحلیل آن به کسب وکار خود بیشترین کمک رسانی رو داشته باشند؛ که یکی از این ابزارهای بسیار خوب و کاربردی در این حوزه باید به ابزار گوگل تگ منیجر اشاره کرد.

زمانی که شما به دنیای دیجیتال مارکتینگ وارد می‌شوید؛ با اولین تعریفی که مواجه خواهید شد این را به شما می‌گویند که، شما باید با استفاده از ابزارهای دیجیتال و آنلاین در جهت منافع سازمان تان حرکت نمایید.

شما برای رسیدن به این هدف از تک تک این ابزارها به خوبی نهایت استفاده رو ببرید. ادامه این مقاله رو با ویستا همراه باشید.

گوگل تگ منیجر

برای اینکه شما راحت‌تر متوجه شوید؛ باید اینگونه به شما توضیح دهم که، ابزار گوگل تگ منیجر ابزاری است که شما در آن تمام کدهای دیگر ابزارهایی مانند سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و… رو در آن قرار می‌دهید. و به جای اینکه همه این کدها باعث سنگینی سایت شما شود؛ یک کد داده و مابقی کدها به سمت و سوی این ابزار فوق العاده کاربردی و جذاب خواهد رفت.

این ابزار دارای مزایای بسیاری است؛ یکی از این مزایا که باید به آن اشاره کنم مزیت، قرار داده کدهای ابزار بدون نیاز به دستکاری آنها از رفتار مشتریان خود متوجه شوید که آنها به دنبال چه چیزی در کسب وکار شما هستند.گوگل تگ منیجر

از مزایای دیگر گوگل تگ منیجر باید به این موارد اشاره کنم؛ که عبارت‌اند از:

مزایای گوگل تگ منیجر

استفاده آسان

همانگونه هم که به شما در این مقاله اشاره داشتم؛ استفاده از ابزار تگ منیجر کار بسیار راحتی خواهد بود. استفاده از این ابزار به این صورت است که شما فقط کافی برای استفاده از سایر ابزارها مانند سرچ کنسول به جای قرار دادن کد آنها در سایت خود، آن را در مخزن گوگل تگ منیجر قرار دهید.

مطالعه کنید درباره   سئو خارجی (off page SEO) | تکنیک‌های کلیدی + نکات مهم

نکته دیگری که باید به شما اشاره کنم؛ این است که مدیریت این کدها در گوگل آنالیتیکس کار بسیار راحتی خواهد بود.

امکان اصلاح و ویرایش قبل از انتشار

اگر شما ذره‌اید شک دارید که ممکن است؛ کدهای ابزارها رو دارید به اشتباه قرار می‌دهید توانایی آن را خواهید داشت تا، تا با ابزار پیش نمایش تگ منیجر آن کد مدنظرتان را بررسی کرده و سپس قبل انتشار از آن مطمئن شوید. و درنهایت اگر کد مشکل داشت آن را اصلاح کنید؛ و کد ابزار خود را به درستی در تگ منیجر قرار دهید.

ساده سازی به روزرسانی سایت

از بهترین ویژگی های گوگل تگ منیجر این است؛ که این ابزار از اپلیکیشن و سایت شما جداست. اگر لازم باشد شما می‌توانید با تگ منیجر هرکار دیگری که لازم باشد؛ در محیطی دیگر بدون هیچ دردسری بتوانید انجام دهید. به همین خاطر به روزرسانی سایت، نصب و فعال سازی افزونه ها، تغییر رابط کاربری و… در سایت و اپلیکیشن شما به سرعت هرچه تمام رخ خواهد داد.

مدیریت کاربران و امکان تعین سطح

از دیگر مزایای این ابزار کاربردی و مفید می‌توان به کنترل بهتر می‌توانند کاربران را سطح بندی کرده؛ یعنی هرکاربر در گوگل تگ منیجر شما می‌توانید سطح دسترسی به خصوصی از دسترسی شان را داشته باشند.

امکان ذخیره سازی

بعد از انتشار تگ منیجر، یک نسخه از تغییرات قبلی را شما می‌توانید در آن ذخیره نمایید. و با مراجعه به آرشیو خود تغییرات جدید رو لغو کنید و به نسخه قبلی برگردید. از خوبی های این ذخیره سازی میتوان به اصلاحاتی که شما در هنگام کار در نسخه جدید ایجادی جدیدتان برگردید.گوگل تگ منیجر

تگ‌های پیش‌فرض

یکی دیگر از مهم‌ترین و بهترین قابلیت هایی که این ابزار در اختیار شما قرار خواهد داد؛ این است که در ابزار گوگل تگ منیجر یکسری کدهای از قبل آماده در آن وجود دارد. که اگر شما توانایی کد نویسی نداشتید؛ به راحتی به سراغ آنها رفته و از آنها استفاده کنید.

مطالعه کنید درباره   لینک دهی داخلی چیست؟

ضمن اینکه شما توانایی شخصی سازی این کدهای از پیش تعیین شده را دارید.

امنیت بالا

برخلاف تصوری که دیگران دارند؛ کدهایی که در تگ منیجر وجود دارد؛ باعث ایجاد هیچ گونه مشکل امنیتی برای شما نخواهد شد. و شما میتوانید با خیال راحت و آسوده از ان استفاده نمایید.

رایگان بودن

از دیگر مواردی که باید به شما درمورد این ابزار بسیار کاربردی به شما بگویم؛ این است که گوگل تگ منیجر رایگان بوده و شما نیازی به پرداخت هزینه به گوگل برای استفاده از این ابزار نخواهید داشت.

ردیابی رویدادها

شما می‌توانید برای ردیابی تمام مسیریابی مسیر گردشی که کاربران تان سیر می‌کنند؛ از این ابزار استفاده می‌کنید. از این حیث می‌توانید از اینکه کاربران‌تان روی کدام لینک کلیک کرده، تعامل با محتواها، فرم های ارسال شده و… رو از طریق این ابزار در اختیار داشته باشید. این ابزار در اندازه گیری kpi هم بسیار تاثیر خواهد داشت.

نداشتن محدودیت

در تگ منیجر شما توانایی آن را خواهید داشت؛ که به صورت نامحدود در سایت‌ها و اپلیکیشن ها با سیستم عامل های مختلف رو از کدها و تگ های مدنظرتان استفاده نمایید.

معایب تگ منیجر

گوگل تگ منیجر علارغم خوبی های بسیاری که این ابزار در ارائه خدمات به شما دارد؛ اما دارای نقاط ضعفی هم است که، بد نیست به آنها هم اشاره‌ایی داشته باشیم. این معایب عبارت‌اند از:

تگ های Turn Key

تگ‌های Turn Key به برچسب‌هایی گفته می‌شود که به جای کپی پیست کردن جاوااسکریپیت از طریق فرم های ایجاد می‌شوند. این تگ ها خیلی در تگ منیجر محدود هستند؛ به همین دلیل تحلیل سایت‌تان را بدون استفاده از گوگل آنالیتیکس بسیار سخت و دشوار خواهد کرد.گوگل تگ منیجر

مطالعه کنید درباره   اهمیت سئو سایت برای رشد کسب وکار

نبود تیم پشتیبانی مشخص

از مهم‌ترین مشکلاتی که در گوگل تگ منیجر وجود دارد؛ نبود تیم متخصص پشتیبانی از شما است. با اینکه گوگل برای شما از انواع و اقسام فایل های راهنما استفاده کرده؛ و به شما با استفاده از همین فایل ها در صورت برروز خطا کمک رسانی خواهد کرد. اما اگر شما به صورت جدی به خطایی برخورد نمایید؛ تیمی متخصص وجود نخواهد داشت تا از شما حمایت نمایید.

اما خب جی تی ام بسیار منعطف بوده و به راحتی میتوان تگ های موجود در آن را مدیریت نمایید.

کاربرد تگ منیجر

خب همان گونه که به شما اشاره کردیم؛ گوگل تگ منیجر دارای مزایای بسیار و معایبی است. که اتفاقان کاربردهای مختلفی رو به شما کاربران عزیز ارائه می‌دهد؛ به صورت کلی این ابزارها برای جمع آوری اطلاعات بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

کاربردهای تگ منیجر عبارت‌اند از:

  • نصب گوگل آنالیتیکس به کمک گوگل تگ منیجر
  • اضافه کردن تگ های خاص به صفحات مختلف بدون نیاز به کدنویسی و مراجعه به کدها
  • قراردادن کدهای مورد نیاز در هدر سایت
  • ردیابی رویدادهای مختلف
  • تاییدیه سرچ کنسول گوگل به کمک تک منیجر
  • انتقال داده مورد نیاز به گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزارهای تحلیلی

سخن آخر

تا اینجای مقاله ما باشما درمورد زیادی از جمله گوگل تگ منیجر، معایب آن، مزایای آن، کاربردهای آن و… را برای شما شرح دادیم. حال شما می‌توانید با داده‌هایی که ما به شما داده‌ایم؛ شروع به کار روی سایت خود مخصوصان از لحاظ سئویی بزنید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده و بتوانید از آن نهایت استفاده رو ببرید. دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت‌ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

VIP FIT

VISTA Information Production Factory In Tehran (کارخانه تولید اطلاعات ویستاوب در تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی