امنیت

امنیت سایت را چگونه تأمین کنیم؟

امنیت سایت را چگونه تأمین کنیم؟

 

مسئولیت امنیت وب سایت اکنون در دستان شماست، با این حال، بسیاری از صاحبان نمی دانند چگونه وب سایت خود را ایمن کنند.در سال های اخیر، سهولت ساخت وب سایت ها گسترش یافته است. به لطف سیستم های مدیریت محتوا (CMS)، مانند وردپرس و جوملا، صاحبان مشاغل اکنون مدیر وب سایت هستند.

هنگامی که مشتریان از پردازشگر پرداخت آنلاین کارت اعتباری استفاده می کنند، باید بدانند داده هایشان ایمن است. بازدیدکنندگان نمی خواهند اطلاعات شخصی آنها به دست افراد نادرست بیفتد.چه کسب و کار کوچک و چه شرکتی را اداره کنید، کاربران انتظار تجربه آنلاین امن را دارند.پس بهتر است گام های اساسی در جهت بهبود امنیت سایت خود بردارید.

امنیت سایت

هیچ روشی نمی تواند تضمین کند که سایت شما برای همیشه “عاری از هکر” خواهد بود. استفاده از روش های پیشگیرانه آسیب پذیری سایت شما را کاهش می دهد.

امنیت وب سایت یک فرآیند ساده و پیچیده است. حداقل ده مرحله ضروری وجود دارد که می توانید برای بهبود ایمنی وب سایت قبل از اینکه خیلی دیر شود انجام دهید.

 

حتی در دنیای آنلاین، مالکان باید اطلاعات مشتری را ایمن نگه دارند. تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید و سنگ تمام بگذارید.

چگونه ایمنی وب سایت خود را بهبود بخشیم

نرم افزار و افزونه ها را به روز نگه دارید

هر روز وب سایت های بی شماری به دلیل نرم افزارهای قدیمی در معرض خطر قرار می گیرند. هکرها و ربات های بالقوه در حال اسکن سایت ها برای حمله هستند.

 

به روز رسانی ها برای سلامت و امنیت وب سایت شما حیاتی هستند. اگر نرم افزار یا برنامه های کاربردی سایت شما به روز نیستند، سایت شما امن نیست.

 

تمام درخواست های به روز رسانی نرم افزار و افزونه را جدی بگیرید.

 

به روز رسانی ها اغلب شامل پیشرفت های امنیتی و تعمیرات آسیب پذیری هستند. وب سایت خود را برای به روز رسانی بررسی کنید یا یک افزونه اعلان به روز رسانی اضافه کنید. برخی از پلتفرم‌ها به‌روزرسانی‌های خودکار را امکان‌پذیر می‌کنند، که گزینه دیگری برای تضمین امنیت وب‌سایت است.

هر چه بیشتر منتظر بمانید، امنیت سایت شما کمتر خواهد بود. به روز رسانی وب سایت و اجزای آن را در اولویت قرار دهید.

 

HTTPS و یک گواهی SSL اضافه کنید

برای ایمن نگه داشتن وب سایت خود، به یک URL امن نیاز دارید. اگر بازدیدکنندگان سایت شما پیشنهاد ارسال اطلاعات خصوصی خود را دارند، برای ارائه آن به HTTPS نیاز دارید نه HTTP.

 

HTTPS (پروتکل امن انتقال محتوا) پروتکلی است که برای تامین امنیت از طریق اینترنت استفاده می شود. HTTPS از رهگیری ها و وقفه ها در حین انتقال محتوا جلوگیری می کند.

مطالعه کنید درباره   چگونه سایت وردپرسی خود را ایمن کنیم ؟

 

برای اینکه بتوانید یک اتصال آنلاین امن ایجاد کنید، وب سایت شما به گواهی SSL نیز نیاز دارد. اگر وب سایت شما از بازدیدکنندگان می خواهد که ثبت نام کنند، ثبت نام کنند یا هر نوع تراکنشی انجام دهند، باید اتصال خود را رمزگذاری کنید.

 

SSL (لایه سوکت های امن) یکی دیگر از پروتکل های ضروری سایت است. این اطلاعات شخصی بازدید کننده را بین وب سایت و پایگاه داده شما منتقل می کند. SSL اطلاعات را رمزگذاری می کند تا از خواندن آن توسط دیگران در حین انتقال جلوگیری کند.

همچنین امکان دسترسی به داده‌ها را از افراد فاقد مجوز مناسب محروم می‌کند.

امنیت سایت

 

یک رمز عبور هوشمند انتخاب کنید

با وجود تعداد زیادی وب سایت، پایگاه داده و برنامه هایی که به رمز عبور نیاز دارند، پیگیری آن دشوار است. بسیاری از افراد در نهایت از یک رمز عبور در همه مکان ها استفاده می کنند تا اطلاعات ورود خود را به خاطر بسپارند.

برای هر درخواست ورود جدید یک رمز عبور منحصر به فرد ایجاد کنید. گذرواژه‌های پیچیده، تصادفی و به سختی حدس زدن را ارائه دهید. سپس، آنها را خارج از فهرست وب سایت ذخیره کنید.

پس از سه ماه یا زودتر، رمز عبور خود را به رمز دیگری تغییر دهید، سپس تکرار کنید. رمزهای عبور هوشمند طولانی هستند و هر بار باید حداقل دوازده کاراکتر باشند. رمز عبور شما باید ترکیبی از اعداد و نمادها باشد. مطمئن شوید که حروف بزرگ و کوچک را به طور متناوب تغییر دهید. هرگز از یک رمز عبور دو بار استفاده نکنید و آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.

 

اگر صاحب کسب و کار یا مدیر CMS هستید، مطمئن شوید که همه کارمندان رمز عبور خود را مرتباً تغییر می دهند.

 

از یک میزبان وب امن استفاده کنید

نام دامنه وب سایت خود را به عنوان یک آدرس خیابان در نظر بگیرید. اکنون، میزبان وب را به عنوان طرحی از “املاک” در نظر بگیرید که در آن وب سایت شما به صورت آنلاین وجود دارد.

همانطور که در مورد یک قطعه زمین برای ساخت خانه تحقیق می کنید، باید میزبان های وب را بررسی کنید تا مورد مناسب خود را پیدا کنید.

بسیاری از هاست ها ویژگی های امنیتی سرور را ارائه می دهند که بهتر از داده های وب سایت آپلود شده شما محافظت می کند. موارد خاصی وجود دارد که باید هنگام انتخاب هاست بررسی کنید.

 

آیا میزبان وب پروتکل انتقال فایل امن (SFTP) را ارائه می دهد؟ SFTP.

آیا استفاده از FTP توسط کاربر ناشناس غیرفعال است؟

مطالعه کنید درباره   وب سایت امن چه ویژگی هایی دارد؟

آیا خدمات پشتیبان فایل ارائه می دهد؟

آنها چقدر در مورد ارتقاء امنیتی به روز هستند؟

امنیت سایت

ثبت دسترسی کاربر و مدیران وب سایت

در ابتدا، ممکن است احساس راحتی کنید که چندین کارمند سطح بالا به وب سایت خود دسترسی داشته باشند. شما به هر یک از آنها امتیازات مدیریتی می دهید و فکر می کنید که از سایت خود با دقت استفاده می کنند. اگرچه این وضعیت ایده آل است، اما همیشه اینطور نیست.

متأسفانه، کارمندان هنگام ورود به سیستم مدیریت محتوا به امنیت وب سایت فکر نمی کنند. درعوض، افکار آنها در مورد وظیفه ای است که در دست دارند.اگر آنها مرتکب اشتباه شوند یا مشکلی را نادیده بگیرند، می تواند منجر به یک مشکل امنیتی مهم شود. نظیمات پیش فرض CMS خود را تغییر دهید

رایج ترین حملات علیه وب سایت ها کاملاً خودکار هستند. چیزی که بسیاری از ربات های حمله به آن تکیه می کنند این است که کاربران تنظیمات CMS خود را به صورت پیش فرض داشته باشند.

پس از انتخاب CMS خود، بلافاصله تنظیمات پیش فرض خود را تغییر دهید. تغییرات به جلوگیری از وقوع تعداد زیادی از حملات کمک می کند.

 

از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

یکی از بهترین روش ها برای ایمن نگه داشتن سایت، داشتن یک راه حل پشتیبان خوب است. شما باید بیش از یک داشته باشید. هر یک برای بازیابی وب سایت شما پس از وقوع یک حادثه امنیتی مهم بسیار مهم است.

 

چندین راه حل مختلف وجود دارد که می توانید برای کمک به بازیابی فایل های آسیب دیده یا از دست رفته استفاده کنید.

 

اطلاعات وب سایت خود را خارج از سایت نگه دارید. نسخه های پشتیبان خود را در همان سروری که وب سایت خود دارید ذخیره نکنید. آنها به همان اندازه در برابر حملات آسیب پذیر هستند.

 

انتخاب کنید نسخه پشتیبان از وب سایت خود در رایانه خانگی یا هارد دیسک نگهداری شود. مکانی خارج از سایت برای ذخیره داده های خود و محافظت از آنها در برابر خرابی های سخت افزاری، هک ها و ویروس ها پیدا کنید.

 

گزینه دیگر این است که از وب سایت خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید. ذخیره سازی داده ها را آسان می کند و امکان دسترسی به اطلاعات را از هر کجا فراهم می کند.

 

علاوه بر انتخاب محل تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت خود، باید به طور خودکار آنها را نیز در نظر بگیرید. از راه حلی استفاده کنید که بتوانید پشتیبان گیری سایت خود را برنامه ریزی کنید. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که راه حل شما دارای یک سیستم بازیابی قابل اعتماد است. این کار می توانید فایل ها را از هر نقطه ای قبل از وقوع هک یا ویروس بازیابی کنید.

مطالعه کنید درباره   طریقه فعال کردن کد کپچا در وردپرس

امنیت سایت

فایل های پیکربندی وب سرور خود را بشناسید

فایل های پیکربندی وب سرور خود را بشناسید. می توانید آنها را در فهرست وب ریشه پیدا کنید. فایل های پیکربندی وب سرور به شما امکان می دهند قوانین سرور را مدیریت کنید. این شامل دستورالعمل هایی برای بهبود امنیت وب سایت شما می شود.

 

انواع فایل های مختلفی برای هر سرور استفاده می شود. در مورد موردی که استفاده می کنید بیاموزید.

وب سرورهای آپاچی از فایل .htaccess استفاده می کنند

سرورهای Nginx از nginx.conf استفاده می کنند

سرورهای Microsoft IIS از web.config استفاده می کنند

هر وب مستر نمی داند از کدام وب سرور استفاده می کند. اگر شما یکی از آنها هستید، از یک اسکنر وب سایت مانند Sitecheck برای بررسی وب سایت خود استفاده کنید. این نرم افزار بدافزارهای شناخته شده، ویروس ها، وضعیت لیست سیاه، خطاهای وب سایت و موارد دیگر را اسکن می کند.

برای فایروال برنامه وب درخواست دهید

مطمئن شوید که برای فایروال برنامه وب (WAF) درخواست داده اید. بین سرور وب سایت شما و اتصال داده تنظیم می شود. هدف این است که هر بیت داده ای را که از آن عبور می کند برای محافظت از سایت خود بخوانید.

 

امنیت شبکه را تشدید کنید

کارمندانی که از رایانه های اداری استفاده می کنند ممکن است به طور ناخواسته مسیری ناامن برای وب سایت شما ایجاد کنند.

برای جلوگیری از دسترسی آنها به سرور وب سایت خود، موارد زیر را در کسب و کار خود در نظر بگیرید:

پس از مدت کوتاهی عدم فعالیت، ورود به رایانه منقضی شود.

اطمینان حاصل کنید که سیستم شما هر سه ماه یکبار از تغییر رمز عبور به کاربران اطلاع می دهد.

اطمینان حاصل کنید که همه دستگاه‌هایی که به شبکه وصل می‌شوند هر بار که متصل می‌شوند برای بدافزار اسکن می‌شوند.

امنیت سایت

 

 

 

 

        برای مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویستا وب با ما در تماس باشید.  

[aux_divider width=”medium” style=”solid” margin_top=”20″ margin_bottom=”20″ extra_classes=””]

 

امنیت وردپرس

 

یک سایت هک شده وردپرس می تواند آسیب جدی به درآمد و اعتبار کسب و کار شما وارد کند. هکرها می توانند اطلاعات کاربران، رمزهای عبور و نرم افزارهای مخرب را سرقت کنند و بدافزار را به دستگاه کاربران شما وارد کنند.

وردپرس نیز همانند سایر سیستم های مدیریت محتوا ,دارای برخی مشکلات امنیتی است. مزیتی که وردپرس در مقابل آن ها دارد که اگر باگی در قسمتی پیدا شود در بروزرسانی بعدی این باگ برطرف میشود.

(جهت خواندن کامل مطلب کلیک کنید)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی