سئو و بهینه‌سازیوردپرس

ابزار آنالیز سئو

سئو یکی از مهم‌ترین ارکان درآمدزایی در ایران و، جهان به شمار می‌رود. شما به عنوان یک سئو کار برای انجام فرایند بهینه سازی سایت خود، به طور قطع به ابزار آنالیز سئو احتیاج خواهید داشت. شما با استفاده از این ابزارهای توانایی آن را، خواهید داشت؛ تا هرجایی از سئو سایت شما با مشکل مواجه شد آن، را پیدا کرده و رفع اشکال نمایید.

در ادامه این مقاله ما به شما درمورد ابزارهایی که برای چک فرایند بهینه سازی سئو سایت، مزایای استفاده از آن، یکسری نکات خاص برای استفاده و… رو برای شما شرح خواهیم داد. ادامه مقاله رو با ویستا همراه باشید.

سئو چیست؟

سئو (SEO) کوتاه شده کلمه Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. هدف ما ویا بیزنس‌ها از سئو، بالاتر رفتن بازدید وب سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل است. با استفاده از ابزارهای آنالیز سئو می توانید عملکرد وب سایت خود، را در موتورهای جستجو بررسی کنید؛ و آن رو به طور مستمر آن را افزایش دهید.

چرایی استفاده از این ابزاها

چرا ما به عنوان یک سئو کار باید از ابزار آنالیز سئو استفاده نماییم؟؛ ما خودمان به عنوان یک بهنیه ساز سایت به اصول کلی که مسلطیم و نیازی به آن نداریم، آیا بازهم باید به سوی استفاده از این ابزارها برویم.؟ در ادامه جواب این سوال‌هایی که برای شما پیش آمده؛ باید این نکته رو اشاره کنم که، شما هرچقدر سئو کار خبره‌ایی باشید بازهم، ممکن است که یکسری موارد رو فراموش کرده باشید.

از سئویی دیگر شما برای انجام یکسری فرایندهای سئویی مانند تحلیل رقبا که بسیار زمان‌بر است؛ رو شما اگر با استفاده از ربات های این ابزارها استفاده نمایید. کار شما با سرعت بسیار بالاتری نسبت به کار دستی پیش خواهد رفت؛ و شما نیاز نیست که در زمان بسیار کمتری کار خود را انجام دهید.

مطالعه کنید درباره   سئو در سال 2023

ابزار(های) آنالیز سئو سایت

در ادامه ما به شما چندین ابزار آنالیز سئو مختلف رو که برای کاربردهای مختلفی از، سئو سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ معرفی می‌کنیم. تا شما برای انجام کارهای مختلف بهینه سازی سایت از جمله لینک سازی، چک کردن فرایند بهینه سازی سایت، آمار بازدید، بک لینک هایی که دریافت کرده‌اید و… رو بدانید.

این ابزارهای عبارت‌اند از:

سرچ کنسول ابزار آنالیز سئو گوگل

سرچ کنسول که یک ابزار آنالیز سئو رایگان سئویی است، توسط خود کمپانی گوگل ارائه می شود؛ و اطلاعات مفیدی در مورد عملکرد وب سایت شما در موتور جستجو گوگل، به شما سئوکاران ویا کارفرمایان ارائه می دهد. شما در این ابزار این توانایی رو دارید؛ که متوجه شوید از چه دستگاه‌هایی، چه کشورهایی، چه مقاله هایی ورودی گرفتید و… رو به شما نمایش می‌دهد.ابزار آنالیز سئو

شما همچنین توانایی آن رو دارید؛ که خودتان به صورت مستقیم و دستی، کارهای مربوط به سئو سایت خود را انجام دهید.

سمراش (SEMrush)

سمراش یکی دیگر از ابزار آنالیز سئو به صورت پولی در انجام فرایند بهینه سازی سایت، برای موتورهای جستجو به شمار می‌رود؛ که به شما امکانات جامع و کاملی رو برای آنالیز سئو سایت به شما ارائه می‌دهد. از این امکانات می‌توان به آنالیز کلی سئوی داخل صفحه، منابعی که شما بک لینک گرفته‌ایید و… رو به شما ارائه می‌دهد.

شما با استفاده از این ابزار می‌توانید سایت خود را به بهترین شکل ممکنه، بهینه سازی سایت رو برای موتور جستجویی مانند گوگل انجام دهید.

اچرف بهترین ابزار آنالیز سئو

اچرف یکی دیگر از بهترین ابزار آنالیز سئو برای، سایت شما به شمار می‌رود؛ که به شما جامع ترین امکانات از بابت انجام فرایند بهینه سازی سایت رو، ارائه می‌دهد. از این امکانات می‌توان به تحلیل رقبا، جستجو کلمات کلیدی برای تولید محتوا ویا سئو سایت، به دست آوردن پیج دامین یا پیج آتوریتی برای اعتبار سایت شما و… به صورت کامل و جامع به شما ارائه می‌دهد.ابزار آنالیز سئو

مطالعه کنید درباره   سئو سایت شهرکرد

این ابزار به صورت کامل به شما تمامی خدمات خود را ارائه می‌دهد؛ و از ابزارهایی مانند سمراش و (MOZ) خدمات کامل‌تر و بهتری رو ارائه می‌دهد.

MOZ (ماز)

ماز هم یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو سایت، برای سئو کاران در سراسر دنیا به شمار می‌رود؛ که این ابزارهم مانند اچرف و سمراش استفاده کننده، بسیاری در ایران و جهان دارد. این ابزار به شما همانند اچرف و سمراش خدمات نشان دادن بک لینک های دریافتی، کیورد ریسرچ، آنالیز کلی سایت و… رو به شما ارائه می‌دهد.

نکته

این نکته رو در بابت ابزارهای سئویی خارجی باید به شما اشاره کنم؛ که باتوجه به تحریم های ایران استفاده از این ابزارها برای دامنه .ir ویا حتی دامنه .com رو به شما خدمات نخواهد داد.

از همین رو ما در ادامه به شما دربابت ابزارهای سئویی ایرانی که به شما خدماتی، جامع و دقیقی مانند ابزارهای خارجی به شما ارائه می‌دهد.

ابزارهای ایرانی که به شما گفته‌ایم؛ عبارت‌اند از:

جت سئو

جت سئو یکی از بهترین ابزار آنالیز سئو ایرانی است؛ که در ایران کاربران بسیاری از آن استفاده می‌کنند. این ابزار به شما می‌تواند مانند ابزارهای خارجی خدمات مختلفی رو ارائه دهد؛ و هم پای این ابزارهای خارجی شما رو در بهینه سازی سایت کمک خواهد کرد.ابزار آنالیز سئو

مزیت ها

از مزیت های این ابزار ایرانی می‌توان به هزینه بسیار پایین تر ابزارهای خارجی، دارا بودن قابلیت‌هایی حتی درمواردی بیشتر از آنها و… رو اشاره کرد. این مزیت ها باعث شده تا کاربران بسیاری در حوزه بهینه سازی سایت به، استفاده از این ابزار ایرانی رو بیاورند.

مطالعه کنید درباره   seo چیست؟

معایب

اما یکی از معایبی که این ابزار آنالیز سئو دارد؛ ندادن جزئیات کامل از آنالیز سایت شماست. به عنوان مثال در اچرف شما می‌توانید برای یک کلمه کلیدی که برای تولید مقاله ویا سئو سایت رو با جزئیات بسیار کامل‌تر نسبت به جت سئو نمایش می‌دهد.

سئو سیگنال از بهترین ابزار آنالیز سئو

سئو سیگنال یکی دیگر از بهترین ابزارهای ایرانی در حوزه بررسی سئو سایت جهت، بهینه سازی هرچه بهتر سایت به شمار می‌رود. این ابزارهم مانند جت سئو وسایر ابزارهای ایرانی دیگر به شما خدمات جامع و کاملی رو ارائه می‌دهد؛ و از مزیت‌های آن می‌توان به قیمت بسیار مناسب‌تر نسبت به ابزارهای خارجی، امکانات هم‌تراز ابزارهای خارجی ویا حتی در مواردی بالاتر از آنها اشاره کرد.

معایب

متاسفانه یکی دیگر از معایبی که ابزارهای ایرانی نسبت به، ابزار آنالیز سئو مانند اچرف دارند؛ جامعیتی مانند اچرف رو دربرنداشتن است. اما خب این ایراد چیزی نیست؛ که بخواهیم بگوییم این ابزار به کلی برای استفاده خوب نیست و شما، می‌توانید بهترین کار سئو رو برای سایت خود انجام دهید.

جمع بندی

تا اینجای مقاله ما باشما درمورد موارد زیادی از جمله ابزارهای ایرانی سئو سایت، ابزار آنالیز سئو خارجی، نکاتی درمورد این ابزارها، مزایا و معایب ابزارهای ایرانی نسبت به خارجی، درمورد امکاناتی که هرکدام از این ابزارها به شما ارائه خواهند داد و… برای شما عنوان کرده‌ایم.

حال این شما هستید؛ که باید با توجه به نیاز خود، بودجه درنظر گرفته برای هزینه سئو سایت خود و… از این ابزارهایی که به شما معرفی کردیم؛ آن رو انتخاب کرده و کار بهینه سازی سایت خود رو انجام دهید.

مشارکت

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

VIP FIT

VISTA Information Production Factory In Tehran (کارخانه تولید اطلاعات ویستاوب در تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی