آموزش وبمستریسئو و بهینه‌سازی

سئو و بهینه سازی وبسایت

ممکن است که شما تابه حال این سوال برای شما پیش آمده باشد که، دیگران چه کارکرده اند که سایتشان در بالاتر از سایر رقبایشان قرار گرفته است. که من به عنوان یک متخصص در این امر به شما جواب خواهم داد که، این کار با سئو و بهینه سازی وبسایت نیز صورت گرفته است. در ادامه این مقاله از بلاگ ویستاوب نیز برای شما نیز درمورد موارد مختلفی از جمله ابزارهای سئو، تحقیق کلمه کلیدی و… نیز برای شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سئو چیست

به فرایندی که طی آن یک سایت با کلمه کلیدی مربوط به حوزه کاری شما، بهینه شده ودر موتورهای جستوجو نیز نمایش داده می‌شود نیز سئو و بهینه سازی وبسایت میگویند. این فرایند نیز توسط یک نیروی متخصص بهینه سازی سایت، صورت میگیرد که به عوامل مختلفی از جمله تولید محتوا متنی، الگوریتم های گوگل، چک لیست های بخش های مختلف سئو و… نیز آشنایی دارد.

به این دلیل که سئو کاری تخصصی و دائمی است. شما نمیتوانید یکبار سئو سایت رو انجام داده و بعد توقع داشته باشید که تا چند وقت آن سئو ثابت مانده باشد. از همین رو شما باید اگر برای سایت خود بهینه سازی نیز انجام میدهید؛ برای آن یک نیرویی رو استخدام کنید یا به یک شرکت معتبر در زمینه انجام سئو آن را واگذار نمایید.

مزایای سئو و بهینه سازی وبسایت

سئو یکی از بهترین راحل های ارزان قیمت تر نسبت به سایر روش‌ها؛ برای بالا نگه داشته سایت در رنک‌های گوگل است. شما تصور آن رو بکنید که میخواهید برای اینکه هر روز سایتتان در لینک اول، موتور جستوجوی گوگل باشد روزانه ۵۰۰ دلار نیز تبلیغات گوگل داشته باشید. میدانید این هزینه چقدر برای کسب وکارها سنگین تمام می‌شود. که این هم باید روزانه انجام شود.

دیگر مزایای سئو
  • دائمی بودن سئو
  • هزینه نسبتان پایین تره سئو
  • درآمدن راحت کلمه کلیدی نسبت تبلیغات گوگل
  • ایجاد اقتدار برای وبسایت شما

اهداف موردنظر سئو

هدف مورد نظرما از سئو نیز افزایش فروش طبیعتان خواهد بود. شما با سئو میتوانید باکمترین هزینه ممکن فروش محصولات ویا خدمات خود را داشته باشید. که این کار علاوه بر فروش بیشتر نیز به برندینگ قوی تر سایت و برند شما نیز کمک خواهد کرد. همان طور شما مستحصر هستید برندی مانند فروشگاه دیجیتال مانند دیجی کالا، ایسام، اسنب و… نیز برای شروع کار و برندینگ نیز از سئو سایت فروشگاهیشان شروع کرده اند. و امروزه همه آن را با نام دیجی کالا می‌شناسند.سئو و بهینه سازی وبسایت

مطالعه کنید درباره   سئو در سال 2023
اهداف مورد نظر سئو به ترتیب زیر
  • افزایش فروش محصولات و خدمات شما
  • برندینگ و شناخته شدن برند شما
  • بالارفتن بازدید و ترافیک سایت
  • گرفتن رنک و رتبه برای سایت شما

انواع انجام روش های سئو

سئو انواع انجام روش های مختلفی نیز برای انجام در خود دارد که؛ ما در اینجا به همه‌ی آنها میپردازیم و برای شما آنها را شرح میدهیم. این روش های سئویی عبارت اند از: سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری.

سئوی کلاه سفید

به روشی از سئوی گفته می‌شود که؛ در آن بدون استفاده از روش های غیرقانونی نیز شما شروع به دریافت رنک از گوگل میکنید. که همه این روش ها در ادامه نیز در چک لیست های سئویی نیز به شما توضیح داده خواهد شد. در این روش شما باید شروع به تولید مطلب، انجام چک لیست سئو مانند تحقیق کلمه کلیدی، وارد کردن تایتل و… نیز به صورت دائم نیز انجام دهید تا سایت شما از سئو نیز نتیجه بگیرد.

سئوی کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه روشی است که شما با استفاده از روش های غیرقانونی سعی در رتبه گرفتن در لینک های که با سئوی کلاه سفید گرفته اند نیز اقدام میکنید. که این کار تا گوگل متوجه آن شود درجا سایت شما را پنالتی خواهد کرد و رتبه گرفتن با سئو کلاه سفید بعد از آن به شدت سخت خواهد شد ویا حتی غیرممکن.

سئوی کلاه خاکستری

روش های این دست از سئو نیز شبیه به سئوی کلاه سیاه است. اما با این تفاوت که گوگل نیز از این دست روش ها اطلاعی نیز ندارد. اما اگر شما از روشی استفاده کنید که گوگل قبلان متوجه آن شده باشد. درجا سایت شما پنالتی شده و بازهم مانند سئوی کلاه سیاه تا شما بعد آن بخواهید سایت رو با سئوی کلاه سفید برگردانید. بسیار زمان برخواهد بود ویا حتی؛ غیرممکن خواهدشد. تاجایی شما باید برای زدن سایتی دیگر از دامینی دیگر استفاده نمایید.سئو و بهینه سازی وبسایت

ابزارهای سنجش سئوی سایت

شما به عنوان یک سئوکار ممکن است بخواهید سایت خود را آنالیز کنید ببینید که کجای سئو سایت خود را درست انجام نداده اید. ویا درست انجام ندادید. برای انجام این کار شما باید از ابزارهای آنالیز سئوی سایت نیز استفاده ببرید. که در این راستا ابزارهای زیادی از جمله ایرانی و خارجی نیز برای آن وجود دارد. که در اینجا ما چند نمونه ابزار داخلی و خارجی رو به شما معرفی خواهیم کرد.

مطالعه کنید درباره   آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت

اسامی این ابزارها عبارت اند از:

اسامی ابزارها
  • Samalt.com
  • Moz.com
  • Ahrefs.com
  • Semruch.com
  • Siteseocheckoup.com
  • جت سئو
  • مایلرتولس

دوستان عزیز ابزارهایی که در بالاتر نیز برای شما نام برده شده است تنها چندنمونه از این ابزارها برای انجام سئو هستند که شما میتوانید با آن سئوی سایت خود را چک کنید. که این اقدام به شما برای سئو کار شدن یک انگیزه مضاعفی رو می‌بخشد.

در این ابزارهایی که به شما معرفی شده است در بین ابزارهای خارجی اچرف و موز نیز جامع ترین خدمات رو به شما ارائه میدهند. و در بین ابزارهای ایرانی نیز جت سئو و مایلر تولس هستند. که مایلر تولس جامع ترین ابزار ایرانی است. در ابزارهای ایرانی نیز ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که؛ مانند این دو شناخته شده ویا کارآمد نیستند.

ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

در بین این ابزارهای سئوی سایتی که بالاتر نیز به شما اشاره کردیم، چند سایت مانند موز، اچرف، سمراش، جت سئو ویا مایلر تولز نیز خدمات تحقیق کلمات کلیدی را برای شما انجام میدهند. وبه غیراز این ابزارها نیز کی دبلیو فایندر، کیبورد تول آیو، ابرساجست و… نیز ابزارهایی هستند که به شما خدمات تحقیق کلمه کلیدی رو ارائه میدهند.

نکته

بعضی از این ابزارهای سئویی نیز رایگان نبوده و شما باید برای استفاده از آن ها اکانشان را از سایت های واسطه نیز خریداری نمایید. مانند اچرفس، موز و…

مراحل مهم در سئو و بهینه سازی وبسایت

در سئو و بهینه سازی وبسایت نیز ۳ مرحله مهم وجود دارند که؛ عبارت اند از: سئوی داخلی، سئوخارجی و درنهایت سئوی تکنیکال که در ادامه هرکدام از آنها را جداگانه برای شما توضیح خواهیم داد.سئو و بهینه سازی وبسایت

سئوی داخلی

سئوی داخل صفحه نیز مرتبط به المان های داخل صفحه سایت نیز هستند. که شما میتوانید با دستکاری آنها در سئو خود تاثیر منفی یا مستقیم نیز بگذارید. که چندتا از این المان ها را در ادامه به شما معرفی خواهیم نمود.

المان های سئوی داخلی سایت
  • تایتل سایت
  • توضیحات (دیسکریپشن) برای سایت
  • هدینگ های سایت (تگ های اچ)
  • عکس های داخل سایت و آلت آنها(نام جایگزین برای ایندکس شدن در موتور جستوجو)
  • تکرار نام کلمه کلیدی در زیر این هدینگ ها
  • تحلیل سئویی رقبا

و…

اگر شما این المان ها را به درستی نیز درسایت خود پیاده سازی نمایید. میتوانید از سئوی سایت خود نیز نتیجه بگیرید، در نتیجه برندینگ و افزایش فروش شما نیز رخ دهد.

سئوی خارج از صفحه

در سئوی خارج از صفحه شما نیز باید تلاش کنید از منابع معتبر نیز بک لینک دریافت نمایید. وبه سایت خود لینک بدهید تا اعتبار دامین سایت شما نزد گوگل نیز بالاتر برود. تا گوگل نیز نسبت به رقبا شما را در جایگاه بالاتری نیز قرار دهد. شما میتوانید برای انجام این کار نیز از سایت های رایگان مانند ویرگول و حتی سایت های معتبر دیگر پولی مرتبط به حوزه کاری خود بک لینک دریافت نمایید.

مطالعه کنید درباره   تست ریسپانسیو سایت بر اساس ۳ مشخصه اصلی گوگل

یا برای اینکه بدانید رقبای شما از چه منابعی بک لینک گرفته اند سایت آنها را تحلیل سئویی نیز روی آنها انجام دهید. که این کار با ابزارهای داخلی و خارجی مانند اچرف، موز، جت سئو، مایلرتولس، سمراش و… نیز قابل انجام است.

نکته مهم در Off page SEO

شما برای انجام این کار باید ببیند سایت های دیگر از چه سایت هایی و چه انکرتکست هایی به سایت شان لینک دریافت کرده اند و شما هم مشابه همان را برای سایت خود پیاده سازی نمایید.

سئوی تکنیکال

منظور از سئوی تکنیکال نیز انجام اقداماتی در سرچ کنسول گوگل است. که به ایندکس شدن صفحات شما در موتور جستوجوی شما نیز ایندکس شود. که البته این اقدامات فراتر از فقط ایندکس شدن صفحات سایت شما است که در ادامه شما را بیشتر با این سئو تکنیکال آشنا خواهیم نمود.

شما میتوانید برای آشنایی بیشتر باما نیز روی این لینک کلیک نمایید.

اقداماتی که در سئوی تکنیکال باید انجام شود
  • بررسی سرعت لود سایت
  • چک کردن گواهی اس اس ال سایت شما
  • بررسی ریسپانسیو بودن(موبایل فرندلی بودن)
  • استفاده از برکرمپ صحیح برای سایت
  • به کارگرفتن به موقع تگ کنونیکال برای سایت شما
  • بررسی تگ فنی هد
  • چک کردن تگ فنی بادی
  • بررسی فنی تگ تیتر
  • بررسی فنی تگ توضیحات یا دیسکریپشن

و…

که شما باید این تمام این موارد رو در سایت خود نیز مورد بررسی نیز قرار دهید. در مجموع نیز سایت شما باید این سه مرحله سئو را طی کند که مهم ترین و اولین رکن سئو آن بهینه سازی داخلی سایت نیز هست.

سخن آخر

سئو نیز یک کار بسیار زمان بر و حساسی است که شما به صورت مداوم باید روی آن کار نماید. پس در این کار صبر خود را بالا برده و از عجله زیاد در نتیجه گرفتن سئو نیز پرهیز نمایید.  خیلی ممنون که تا انتهای مقاله مارا همراهی نمودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه نیز به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

VIP FIT

VISTA Information Production Factory In Tehran (کارخانه تولید اطلاعات ویستاوب در تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی