آموزش وبمستریطراحی سایت

آنچه برای ساخت سایت فروشگاهی باید بدانید

همانگونه که می‌دانید یا الان متوجه خواهید شد امروزه همه، کسب‌وکارها به سمت حضور در فضای دیجیتال یا همان؛ سوشال مدیاها و موتورهای جستوجو رفته است. که از این دست کسب وکارها میتوان به راه اندازی فروشگاه اینترنتی، خدمات اینترنتی و… نیز اشاره داشت. که شرکت‌های بزرگی هم در این حوزه هستند که عبارت اند: دیجی کالا، ایسام، تضمین چی و… که همه این کسب وکارها با ساخت سایت فروشگاهی شروع کرده‌اند.

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با ساخت سایت فروشگاهی، چیزهایی که لازم دارد و… نیز آشنا نماییم. ادامه این مقاله رو همراه ما باشید.

ساخت سایت فروشگاهی

در سایت های فروشگاهی هم باید مانند، فروشگاه ها برند در دنیای واقعی رفتار شود. با این تفاوت که کمی اتفاق ها در بخش دیجیتال با دنیا، واقعی متفاوت است. در اینجا ما ابتدا باید نوع محصولی رو که می‌خواهیم به فروش برسانیم، مشخص نماییم. قرار است کالایی خاص رو بفروشیم، خدماتی خاص ویا… که ابتدا بدانیم برای آن محصول، چه استراتژی رو باید مشخص نماییم. این مسیر به چه شکلی است؟ قرار همکار با همکار کار کنید ویا به مشتری عادی بفروشیم؟

در ادامه ما به شما تمام مواردی رو که در طراحی، ساخت سایت فروشگاهی به آن احتیاج داریم. رو به شما معرفی خواهیم کرد. این چیزهایی که ما برای سایت فروشگاهی به آن احتیاج داریم عبارت‌اند از:

هاست لازمه ساخت سایت فروشگاهی

هاست به میزبان وبسایت و اطلاعات آن، گفته می‌شود. که این هاست خود دارای سه نوع اختصاصی، ابری و اشتراکی است. هاست اختصاصی از همه گران تر و بهتر برای کارهای اختصاصی و بزرگ، هاست اختصاصی است. هاست ابری فضای رو به چند بخش تقسیم کرده و به قسمتی که از یک قسمت استفاده و فضای دیگر رو، به دیگری اختصاص خواهد داد. ودر زمان لازم شما می‌توانید در صورت نیاز از دیگر فضاها استفاده نمایید.

مطالعه کنید درباره   طراحی سایت در مشهد

اما هاست اشتراکی نیز یک هاست با بخش‌های کوچک با فضای محدود است؛ که چندین کاربر از آن هاست استفاده خواهند کرد. به هاست میزبان وب هم گفته می‌شود؛ و تمام اطلاعات شما در یک فضای رم و سی پی یو نیز نگهداری خواهد شد.ساخت سایت فروشگاهی

هاست مجازی

هاست مجازی یک نوع هاستی به شمار می‌آید که، شبیه به هاست اشتراکی تقسیم بندی شده است. ولی اگر جایی لازم باشد میتوانید از قسمت های دیگر هاست، بدون آسیب به همسایه تان از آن استفاده کنید. این هاست نسبت به اشتراکی گران تر اما نسبت به اختصاصی مقرون به صرفه است.

این را هم خدمت شما عرض کنم که شما بسته به نیاز وکار مورد نظری که می‌خواهید، انجام دهید؛ هاست خود را انتخاب نمایید. تا این رقم خرید هاست برای شما، مناسب تر تمام شود.

دامین لازمه ساخت سایت فروشگاهی بعد هاست

شما برای اینکه کسب وکار خود را معرفی نمایید باید، یک دامین برای سایت خود خریداری نمایید. این نام باید معرف بیزینس شما بوده ودر عین حال کوتاه؛ وجامع باشد.

دامین دات کام یک دامین بین المللی بوده که اکثر کشورهای؛ دنیا از آن استفاده می ‌کنند. در عین حال کشورهای مختلف یک پسوند اختصاصی برای خود، دارند. که این پسوند اختصار نام کشورشان به انگلیسی می‌باشد. مانند ایران دات آی آر یا ترکیه دات تی آر.

در کنار همه این موارد ما نام های پسوند مشهور دیگر پسوندی دیگری، با کاربری های مختلف داریم. که میتوان به صورت اختصاصی از آنها استفاده نمود. مانند دات شاپ، دات تی وی، دات آنلاین و… .

مطالعه کنید درباره   تست ریسپانسیو سایت بر اساس ۳ مشخصه اصلی گوگل

ثبت دامنه آی آر در ساخت سایت فروشگاهی

شما برای ثبت دامنه دات آی آر ابتدا باید به سایت ایرنیک مراجعه نموده؛ و سپس با انجام فرایند احراز هویت کد ثبت دامنه خود را دریافت نمایید. که کار فرایندی است که در ایرنیک روزبه روز سختگیرانه تر از، دیروز برای مدیریت این فضا انجام می‌شود.

شما بعد از دریافت کد موقع خرید دامنه مورد نظرتان با دامنه دات آی آر، باید این کدها را در آنجا ثبت نمایید.ساخت سایت فروشگاهی

نحوه اتصال هاست به دامنه

بعد از اینکه شما دامنه مدنظر خود را تهیه نموده‌اید. باید آن را به هاست خود متصل نمایید که این، فرایند اینگونه انجام می‌شود؛ که شما باید کدهای دی ان اس را در هاست خود ثبت نمایید. تا بتوانید اطلاعات ذخیره در هاست رو روی موتورهای جستوجو نمایش دهید.

شما در زمان دریافت هاست نیز ممکن است با کنترل پنل های مختلفی روبه رو شوید. در هاست های لینوکسی شما اغلب با سی پنل روبه رو می‌شوید اما، غیر از سی پنل در لینوکسی‌ها ما کنترل پنل دایرکت ادمین رو داریم؛ وبرای ویندوزی ها پلسک. اکثر شرکت های هاست دامین در ایران نیز با، سی پنل برای هاست های لینوکسی کار می‌کنند؛ و در هاست‌های ویندوزی هم همان پلسک.

شما اگر با استفاده از سی ام اسی مانند وردپرس طراحی سایت، بخواهید سایت فروشگاهی طراحی نمایید. باید هاست لینوکسی وهاست ویندوزی برای طراحی سایت با، زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت باید تهیه فرمایید.ساخت سایت فروشگاهی

طراحی سایت

شما حال بعد انتخاب هاست و دامنه باید به سراغ مرحله اصلی که، طراحی سایت است. بپردازید که در اینجا شما باید با توجه به بودجه و برنامه ریزی استراتژیکی که دارید؛ باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید با چه زبان برنامه نویسی و یا سی ام اسی شروع به، طراحی سایت و فروش محصولات و یا خدمات خود کنید.

مطالعه کنید درباره   گوگل دیسکاور (Google Discover) چیست؟| نحوه فعالسازی + نکات????

به شما پیشنهاد می‌شود که اگر حتی بودجه خوبی برای اینکار کنار گذاشته‌اید. ولی برای شروع کار از سی ام اسی ارزان وساده مانند وردپرس استفاده نمایید؛ تا بودجه اصلی کارتان را انجام دهید تا بخش اصلی بودجه تان، خرج کارهای واجب دیگری شود. اما اگر قصد کار با طراحان فرانت اند رو داشته باشید معروف ترین، زبان برنامه نویسی نیز جاوا اسکریپت خواهد بود. درکنار ان میتوان به ای اس پی به اشاره داشت.

فرانت اند در ساخت سایت فروشگاهی

به طراحی سایت فروشگاهی در سمت کاربر نیز فرانت گفته می‌شود؛ که فرانت کارها باید با استفاده از کدهای برنامه نویسی این کار را انجام دهند و بخش جلویی و نمای ظاهری سایت ها را طراحی می کنند. این بخش شامل همه المان هایی است که کاربر با آن سر و کار دارد. این المان ها شامل همه دکمه ها، تصاویر، منو ها، هدر و فوتر و… می باشد.

بک‌اند در ساخت سایت فروشگاهی

بک ‌اند به بخش پشت صحنه که سمت سرور است گفته می‌شود؛ که این بخش بسیار بخش سختری تا فرانت خواهد بود. این مقاله آپدیت خواهد شد وشما به اطلاعات جدید در این حوزه به شما خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر از ویستا می‌توانید بخوانید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت‌ها برای ما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

VIP FIT

VISTA Information Production Factory In Tehran (کارخانه تولید اطلاعات ویستاوب در تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی