وردپرسویستاوب

نحوه تغییر فونت در وردپرس

نحوه تغییر فونت در وردپرس

آخرین به روز رسانی در ۱۴۰۰/۰۸/۲۵

آیا می خواهید کمی فردگرایی یا برندسازی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید؟

یک راه عالی برای انجام این کار این است که فونت ها را در قالب خود تغییر دهید. با این حال، همه کاربران وردپرس یکسان نیستند.

در حالی که برخی از کاربرانی که به فونت جدید نیاز دارند ممکن است با CSS و کد آن را راحت انجام دهند، برخی دیگر به گزینه ساده تری نیاز دارند.

این مقاله چندین گزینه برای به روز رسانی و تغییر فونت در وردپرس ارائه می دهد.

فهرست مطالب
۱. نحوه تغییر فونت در قالب های وردپرس
۲. افزونه های فونت وردپرس
۲.۱. فونت های آسان گوگل
۲.۲. فونت های WP Google
۲.۳. از Any Font استفاده کنید
۲.۴. تغییر فونت MW
۳. نحوه تغییر اندازه فونت در وردپرس
۴. از WP Engine برای سوالات متداول وردپرس پشتیبانی دریافت کنید
نحوه تغییر فونت در قالب های وردپرس
یک طراح پوسته وردپرس می تواند فونت های خاصی را برای قسمت های خاصی از یک موضوع انتخاب کند. برای تغییر فونت برای یک تم وردپرس، باید اسکریپت CSS را که فونت را برای آن ناحیه خاص (سرصفحه، پاورقی، بدنه و غیره) رندر می‌کند، شناسایی کنید.

اگر قصد دارید از یک فونت کاملاً جدید استفاده کنید، باید از طریق قانون font-face@ مقداری پیش کدنویسی انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک فونت مجاز برای استفاده در وب انتخاب کنید. سپس، باید فونت انتخابی خود را در سرور خود آپلود کنید. در نهایت، باید خانواده فونت خود را در بالای style.css تعریف کنید. توصیه می کنیم برای ایمنی از تم کودک استفاده کنید.

مطالعه کنید درباره   معرفی 25‌ قالب وردپرسی رزرو هتل و اقامتگاه 2022

@font-face {font-family: Museo300;
src: local(‘Museo300-Regular’),
فرمت url(“fonts/Museo300-Regular.ttf”) (“truetype”);
وزن فونت: عادی؛}

۱. فونت را به صورت جهانی تغییر دهید

تغییر فونت خود در سراسر تم به سادگی وارد کردن یک خط کد است. با کلیک بر روی «ویرایشگر» در زیر تب Appearance، ویرایشگر تم خود را پیدا کنید. در پایین صفحه، شیوه نامه CSS تم را پیدا خواهید کرد. اینجاست که فونت ها تعریف می شوند.

این خط کد را در بالای صفحه سبک خود بچسبانید:

* {font-family:”Name of font”}

۲. فونت را برای مناطق موضوعی خاص تغییر دهید

اغلب اوقات، شما می خواهید فونت های مختلفی برای مناطق مختلف سایت خود داشته باشید. با این حال، شناسایی مناطق فونت می تواند دردسرساز باشد زیرا قالب های وردپرس از فونت به روش های مختلف استفاده می کنند. در واقعیت، فونت ها را می توان در هر جایی استفاده کرد.

در بیشتر موارد، فونت خاصی در بدنه وب سایت یافت می شود. این یک فونت فراگیر است و برای تعیین فونت برای فونت‌هایی در سایت استفاده می‌شود که توسط برچسب، کلاس یا div خاصی تعریف نشده‌اند.

body {font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Futura, sans-serif;
font-size: 1em;
padding:0;
margin:0; }

فونت های درون محتوای پست عموماً در کلاس های CSS زیر قرار دارند: محتوا. پست، ورودی و پس از ورود.

افزونه های فونت وردپرس
اگر خودتان را به‌خصوص در فن‌آوری باهوش نمی‌دانید یا به سادگی نمی‌خواهید کد را به هم بزنید، استفاده از یک پلاگین برای تنظیم سبک فونت مسیر شماست. واقعیت این است که بسیاری از مردم به وردپرس روی می آورند زیرا کدنویسی برای آنها بیگانه است. در فهرست افزونه ها منابع فونت رایگان زیادی وجود دارد که می تواند به شما در دستیابی به طرح دلخواهتان کمک کند.

مطالعه کنید درباره   طراحی سایت در گیشا

فونت های آسان گوگل
افزونه های فونت وردپرس
گوگل مجموعه عظیمی از فونت ها را دارد و Easy Google Fonts یک راه ساده و آسان برای افزودن فونت های سفارشی گوگل به هر تم وردپرس بدون کدنویسی ارائه می دهد. این افزونه با سفارشی ساز وردپرس ادغام می شود تا بتوانید فونت های گوگل را در سایت خود به صورت بیدرنگ مشاهده کنید. شما می توانید رنگ هر هدر را تغییر دهید تا آنها را از هم جدا کنید. خانواده فونتی را که دوست دارید پیدا کنید و با نسخه های مختلف آن بازی کنید.

فونت های WP Google

اگر افزونه بالا برای شما مناسب نیست، WP Google Fonts را امتحان کنید. افزونه WP Google Font استفاده از سرویس رایگان Google را برای افزودن فونت های با کیفیت بالا به سایت دارای وردپرس شما آسان تر می کند. این افزونه نه تنها کدهای لازم گوگل را اضافه می کند، بلکه به شما این امکان را می دهد که فونت های گوگل را به عناصر CSS خاصی از وب سایت خود از داخل ادمین وردپرس اختصاص دهید. این یک راه عالی برای جذاب کردن سایت شما بدون نیاز به داشتن تجربه زیادی در توسعه یا دانش کد است.

از Any Font استفاده کنید
افزونه تغییر فونت در وردپرس
برخلاف گزینه های بالا، با Use Any Font می توانید از هر فونتی که فرمت صحیحی دارد استفاده کنید. به معنای واقعی کلمه، هر فونتی که در وب پیدا کنید، می توانید آن را بگیرید و به سایت خود اضافه کنید.

این افزونه با ویرایشگر ادغام می شود، بنابراین می توانید هر بخشی را که می خواهید برجسته کنید و فونت را همانجا تغییر دهید. شما مجبور نیستید یک اصلی را برای موضوع خود انتخاب کنید، اما می توانید همانطور که می نویسید انتخاب کنید.

مطالعه کنید درباره   نصب وردپرس در هاست

اگر کار زیادی به نظر می رسد، این گزینه وجود دارد که یک موضوع را به کل سایت خود اختصاص دهید و برای هر عنصر تم های متفاوتی را تعیین کنید. این افزونه رایگان است و بیش از ۱۰۰۰۰۰ افزونه فعال دارد.

تغییر فونت MW

MW Font Changer به کاربران امکان می دهد مجموعه ای از فونت های مرتبط با زبان های عربی فارسی و لاتین را فعال کنند. این افزونه فونت هایی را برای بیش از ۳۰ زبان ارائه می دهد.

نحوه تغییر اندازه فونت در وردپرس
علاوه بر افزودن فونت منحصر به فرد به سایت وردپرس خود، باید اندازه فونت را نیز تنظیم کنید. چند راه وجود دارد

برای افزایش یا کاهش اندازه فونت و قالب بندی متن در وردپرس. اولین روش تنظیم اندازه سرفصل ها خواهد بود. در حالت ویرایشگر بصری، می‌توانید تمام موارد موجود را در زیر تب به نام «پاراگراف» مشاهده کنید.

روش دوم برای تنظیم اندازه فونت استفاده از افزونه است.

Tiny MCE Advanced به شما امکان می دهد دکمه هایی را که در نوار ابزار ویرایشگر ویژوال نشان داده شده اند اضافه، حذف و مرتب کنید. در نهایت، می‌توانید اندازه فونت مورد استفاده تم خود را برای پاراگراف‌ها با استفاده از کد CSS تنظیم کنید.

از WP Engine برای سوالات متداول وردپرس پشتیبانی دریافت کنید
WP Engine کاتالیزور شما برای ایجاد و ارائه تجربیات دیجیتالی در وردپرس است. ما پشتیبانی، فناوری و قابلیت اطمینان سطح بالایی را ارائه می دهیم. برای راهنمایی بیشتر در مورد نحوه گسترش سایت خود با استفاده از وردپرس و موتور WP، مرکز منابع ما را بررسی کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی