تولید محتواسئو و بهینه‌سازی

تولید محتوا چیست | همه چیزی که باید از تولید محتوا بدانید

محتوا یکی از اساسی ترین رکن های سئو یک سایت، بالا آوردن یک پیج اینستاگرامی و… است. که باید به شما بگویم هر محتوایی جای به خصوصی مورد استفاده، قرار می‌گیرد. به عنوان مثال محتوا متنی بیشتر در پیج های اینستاگرامی و مقاله سایت ها، محتوا ویدیویی در شبکه های اجتماعی ویا همین طور سایت ها، محتوای گرافیکی هم بیشتر در سایت ها استفاده می‌شود و… . در ادامه این محتواها، نحوه تولید محتوا، تولید محتوا چیست، بازاریابی محتوا و… را به شما توضیح خواهیم داد. ادامه مقاله را با ویستا همراه باشید.

محتوا چیست؟

محتوا به تمام اشکال، نوشته، انمیشن ها و… دیگری که قصد داشته باشد؛ تا مفهومی را به شما منتقل کند. گفته می‌شود. شاید جالب باشد بدانید که اولین انمیشن جهان در ایران کشف شده؛ و برروی یک کوزه گوزنی را در حال دویدن نمایش می‌داده است. اما امروزه محتوا به اشکال مختلفی از جمله، کتاب های متنی، پادکست، ویدیوهای آموزشی در شبکه های اجتماعی و… وجود دارد.

پس بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که امروزه هرچه را که در دنیای دیجیتال، مشاهده می‌کنیم. محتوا نام دارد؛ وبرای ما حاوی پیام خاصی خواهد بود.

تولید محتوا چیست؟

اگر شما از هر تولید کننده محتوایی سوال بپرسید که، تولید محتوا چیست؟ جوابی که خودش از آن برداشت کرده است رو به شما می‌دهد؛ اما در حقیقت این سوال یک جواب واحد دارد. این جواب به این صورت است که “تولید محتوا به خلق هر چیزی که قابل درک برای انسان است می‌گویند” تا اینکه شما دیگر جواب های تولید کننده های محتوا را به صورت مختلف خواهید شنید.تولید محتوا چیست

مطالعه کنید درباره   رپورتاژآگهی چیست؟ فاکتورهای مناسب برای رپورتاژآگهی

البته این تعریفی که برای شما آورده‌ایم؛ یک تعریف کلی، سخت و دانشگاهی است که خیلی به حوزه کاری ما در استراتژی بازاریابی محتوا و سئو ارتباطی ندارد.

تعریف کلی تولید محتوا در سئو

به نوشتن، ساختن، ظبط کردن و هر عملی که موجب انتقال یک مفهوم به صورت ساده، به یک انسان دیگر شود. تولید محتوا گفته می‌شود.

از تولید تا بازاریابی محتوا

از این بابت که یک اینفلوئنسر بالای ۲ میلیون فالوئر را دارد؛ اما پسرخاله شما که بسیار جوک های بامزه ایی تعریف می‌کند. به زحمت نزدیک ۲۰۰ فالوئر دارد. علت این ماجرا چیست؟

مهم ترین دلیلی که باعث شده یک اینفلوئنسر اون تعداد فالوئر را دارد؛ و پسرخاله شما که یکسری محتوای معمولی تولید می‌کند. در همین جاست. در نحوه تولید و هدف استفاده از محتوای خودشان است.

در بحث اول اینکه کسی که اینفلوئنسر است از محتوای خود برای مقاصدی مانند پرسونال برندینگ، فروش و بازاریابی استفاده می‌کند.

در بحث دوم قرار نیست هرکسی با هرمحتوایی موفق شود. یا هرکس با هرچی که دستش آمد چیزی به اسم محتوا تولید کرد؛ به جایی برسد. اگر اینجوری بود؛ که همه اینستاگرام شده بود اینفلوئنسر بازار.

چرخه تولید محتوا

تعین هدف تولید محتوا

تدوین استراتژی برای تولید محتوا

توزیع

تحلیل

اصلاح و به روزرسانی

این نکته را هم به شما ذکر کنم که، ساخت محتوا بدون رعایت کردن این مراحل مانند راندن کشتی بدون مسیریابی درست است. کشتی که مسیر از قبل مشخصی نداشته باشد؛ فقط به سمت که دریا بخواهد آن را خواهد برد.تولید محتوا چیست

بنابراین نتیجه می‌گیریم که تولید محتوا و نتیجه گیری از محتوا به همان گونه که، فکر می‌کردیم راحت نخواهد بود. و شما برای نتیجه گیری از تولید محتوایتان باید، محتوایی درخور و با استراتژی درست تولید نمایید.

مطالعه کنید درباره   گوگل کیورد پلنر چیست و چگونه باید با آن کار کرد؟

تاریخچه تولید محتوا چیست

اگر خیلی بخواهیم به عقب برگردیم؛ باید بگویم که تولید محتوا به زمان غارنشینانی برمی‌گردد. که با استفاده از نقاشی کشیدن به یکدیگر، پیامی را منتقل کنند. که مثلان من امروز رفتم بیرون شکار و تا ظهر برمی‌گردم.

اما از نظر ما سئوکاران و دیجیتال مارکترها مربوط به زمانی است؛ که از آن برای “درآمدزایی و بازاریابی” استفاده می‌شود. یعنی مربوط به زمانی که بیزنس ها متوجه شده اند که، تبلیغات خالی عایدی خاصی برای آنها نخواهد داشت.

از همین رو انها رو به استفاده از تولید محتوا برای تبلیغات های خود برده‌اند. یعنی موقع ایی که دیگر افراد گول تبلیغ را نخواهند خورد و شما برای فروش به آنها باید اطلاعات داده؛ ویا باآنها دوستی کنید. تا بتوانید به آنها خدمات و کالاهای خود را بفروشید.

تاریخ تولید محتوا

تاریخ تولید محتوا چیست به زمانی مرتبط می‌شود؛ که کسب وکارها تصمیم به ساخت و توزیع محتواهایی که نیاز و مورد علاقه مخاطب بود گرفتند. خدا می‌دونه اولین کسی که این ایده را اجرایی کرد؛ چه کسی بود. وگرنه در اینجا لقب پدر علم تولید محتوا را می‌دادیم.

اولین بسترهای تولید محتوا چیست

اولین بسترهایی که برای تولید محتوا چیست به وجود آمده بود؛ مجله های بودند. که اولین مجله که توسط جان دریی به وجود آمده بود؛ درحال حاظر بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات کشاورزی در جهان است. با این که ماشین های کشاورزی به فروش آنها کمک خوبی کرد؛ اما نتوانستند یک ارتباط همیشگی با مخاطب خود برقرار داشته باشند.

این شرکت مجله های خود را شروع به پخش و فروش نمود؛ اما نه با اخبار حاشیه دار و تبلیغات های خسته کننده. این مجله فقط مختص به کشاورزان بوده و درآن از به روزترین متدهای روزجهان در کشاورزی رو توضیح می‌دهد؛ درکنار آن حال تبلیغات هایی با محصولات تولیدی شرکت جان دریی رو به کشاورزان معرفی خواهد کرد.تولید محتوا چیست

مطالعه کنید درباره   بهبود امتیاز در جی تی متریکس |gtmetrix

مجله

این مجله اولین تلاش جدی برای بازاریابی محتوایی، بوده است؛ همچنان هم درحال فعالیت و مشغول به کار است. به کشاورزان نکات اصولی و بهتری رو برای کشت شان به آنها ارائه می‌دهد.

بعد از موفقیت این پروژه در سراسر جهان، هچنین کسب وکارهای در جهان شروع به ساخته شدن و رشدکردن کردند. این کسب وکارها چنان موفق شدند؛ که بسیاری به صورت اشتراکی از این مجلات عمومی ویا حتی تخصصی نیز می‌شدند.

تبلیغات در رادیو و تلوزیون ایران وجهان

با اوج گرفتن این دست از تبلیغات ها، دیگر تلویزیون و رادیو در ایران وجهان رو به این دست از تبلیغات های حاوی محتوای جذاب و در عین حال اطلاع رسان به مخاطب بود.

که شما هم در تلویزیون و رادیو ایران هم به فراوانی و خوبی ممکن است؛ که به آنها برخورد کرده باشید.

جمع بندی آخر

عزیزان شما تا اینجای مقاله با موارد زیادی آشنا شده اید. امیدواریم که از مقاله ما راضی بوده باشید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

VIP FIT

VISTA Information Production Factory In Tehran (کارخانه تولید اطلاعات ویستاوب در تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی