سئو و بهینه‌سازی

سئو تکنیکال چیست؟ (آشنایی با اصول سئو فنی به زبان ساده)

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال به بهینه سازی گفته می‌شود؛ که شما قصد آن را دارید که محتوا ویا صفحاتی رو که برای سایت خود ایجاد کرده‌اید رو در موتورهای، جستجو ایندکس نمایید. که حال هر موتورجستجویی مانند گوگل، بینگ و… یک ابزار وب مستری مجزای خود را دارند؛ به عنوان مثال برای گوگل اینکار باید از ابزاری به نام گوگل سرچ کنسول استفاده شود. ادامه مقاله رو با ویستا همراه باشید.

علاوه براین موردی که به شما عرض کردم؛ این ابزارها و همین طور بهینه سازی تکنیکال در موارد دیگری مانند رفع ایرادات فنی مانند ریسپانسیو بودن صفحات سایت، لینک سازی های صفحات سایت، سرعت سایت و… شامل خواهد شد. که به صورت حتم شما عزیزان سئوکار ویا حتی شمایی که در سئو سررشته‌ایی ندارید.سئو تکنیکال

جایگاه سئو تکنیکال

سئو تکنیکال هم از اهیمیت ویژه‌ایی در سئو سایت برخوردار است؛ ابتدا باید به شما عرض کنم که، سئو به صورت کلی دارای ۳ زیرشاخه خواهد بود. این زیر شاخه ها عبارت‌اند از: سئو داخلی، خارجی و تکنیکال که هرکدام در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوهم از حیث تکنیکال برای سایت از جنبه‌ایی مهم است؛ که شما باید سایت خود را برای موتورها و کاربران(مخاطبان) خود سئو نمایید. حال در ادامه و جلوتر ما به شما درمورد چرایی بهینه سازی فنی سایت شما اشاره خواهیم کرد.

چرایی بهینه سازی فنی سایت برای موتورهای جستجو

یکی از مهم‌ترین اهداف موتورها که شما سایت‌تان را در آن برای کاربرانشان سئو انجام می‌دهید؛ نمایش بهترین نتیجه‌های ممکنه برای کاربرانشان خواهد بود. موتورهای جستجوی معروفی مانند گوگل ویا… که خیلی رو این موضوع مانور می‌دهند؛ برای اینکه کاربرانشان را از دست ندهند روی نتایجی که به کاربرانشان نمایش داده می‌شود وسواس، بسیاری به خرج می‌دهند. که در سفارش سئو سایت هم موثر خواهد بود.

پس شما برای اینکه بتوانید سایت‌‌تان و همین طور مقالاتی رو که تهیه کرده‌اید؛ در موتورهای جستجو بهترین رتبه ها رو دریافت نمایید باید به نکاتی از جمله سرعت لود سایت، ریسپانسیو بودن سایت و صفحات آن در موتورهای جستجو برای کاربران، لینک سازی برای خزش موتورها، ناوبری و… رو رعایت کنید تا، در رتبه های بالاتر این موتورهای جستجو قرار بگیرید.

اما اشتباهات فنی

مطالعه کنید درباره   نرخ بهینه سازی سایت | کاملان تضمینی و رقابتی

اما شما باید به این موضوع توجه کنید که، اگر شما در حوزه بهینه سازی تکنیکال اشتباهی در سایت شما رخ دهد؛ و شما به موقع آن را رفع و رجوع نکنید سایت شما، ویا کسب وکار اینترنتی شما تاوان آن را خواهد داد. که اگر شما از این نکات غافل باشید سفارش تولید محتوا هم دردی از شما دوا نخواهد کرد.

پس این نکته را حتمی مورد رعایت قرار دهید که، شما برای تبدیل مخاطب به مشتری و کسب درآمد از فضای دیجیتال باید همانگونه که دیگر پارامترها مانند سئو داخلی و سئو خارجی رو رعایت می‌کنید؛ از سئو تکنیکال هم غافل نشوید.

اهمیت سئو تکنیکال

بسیاری از صاحبین مشاغل و یا بعضان سئوکارانی که در این حوزه مشغول به کار هستند؛ از سئو تکنیکال غافل می‌شوند. و خیال می‌کنند که حالا اگر یک سایت وردپررسی دارند؛ میتوانند با چند افزونه وردپررسی این مشکلات رو رفع ورجوع کنند. اما باید این نکته را به شما عرض کنم که، همه چیز هم به این راحتی که شما می‌گویید نیست؛ و شما باید به صورت حتمی با استفاده از ابزار وبمستری هرموتور جستجویی مانند سرچ کنسول خود شما حتمی این مشکلات فنی سایت خود را رعایت فرمایید. که در زمان سئو شما باید به این نکات اهمیت دهید.

یکی از دلایلی که باعث شده این حوزه کمی نادیده گرفته شود؛ به ظاهر پیچیده بودن آن است. از همین رو سئوکاران تازه کار یا صاحبین مشاغل آن را نادیده یا نسبت به آن، کم توجهی می‌کنند؛ که این به صورت حتم به سئوی سایت آن‌ها ضربه ویا حتی میتواند به کسب وکارشان خدشه وارد کند.

مطالعه کنید درباره   الگوریتم‌های سئو گوگل 2022

مواردی که باید رعایت شود

خب بالاتر مواردی که باید به شما درمورد سئو تکنیکال رعایت می‌شده رو بیان کردیم؛ که از جمله این موارد رو بخواهیم دوباره ذکر کنیم باید به استراتژی لینک سازی داخلی، سرعت لود صفحات، ایندکس شده صفحات و محتواها و… که به شما اشاره شده است.سئو تکنیکال

مزیت اصلی بهینه سازی فنی مهم

اما از مزیت های اصلی اینکه بخواهیم برای شما شرح دهیم؛ باید بگویم که اگر شما سایت و صفحات به درستی برای موتورها بهینه شود. شما می‌‌توانید به راحت ترین شکل ممکنه در سئو سایت از آن موتور نهایت ورودی مخاطبان وکاربران را داشته باشید؛ که به معنی ترافیک ارگانیک بالاتر و درعین حال مزایای دیگر این سئو باید به راحت تر کردن خزش، فهرست بندی و درنهایت پیمایش وب‌سایت شماست که میتواند بیشترین ورودی را از موتورهای جستوجو دریافت نمایید.

چک لیست های سئو تکنیکال

در ادامه شما با چک لیست هایی از سئو تکنیکال آشنا خواهید شد؛ که اگر شما آنها را به درستی رعایت فرمایید برای سایت شما، در موتورهای جستجو رنک بسیار بالاتری دریافت خواهد کرد. این چک لیست شامل مواردی از جمله:

رعایت الگوریتم های موتور گوگل و… که شما در آن کار خواهید کرد

داشتن یک وب سایت سازگار با صفحات استاندار موبایل چون کاربران موتورهای جستجو بیشتر کاربرانشان از طریق موبایل سرچ خواهند کرد

اطمینال از سرعت لود سایت شما در موتورهای جستجو

خزش، فهرست بندی و رتبه بندی سایت شما باید توسط لینک سازی داخلی و قراردادن ناوبری آسان کنید

حذف پاپ آپ و سایر عناصر مزاحم برای کاربران و موتورهای جستجو

ایمنی وبسایت برای کاربران

ساخت یک آدرس مناسب برای موتورهای جستجو

حذف لینک های شکسته و صفحات کم یا بی ارزش از سایت تان

قرار دادن داده های سازمان یافته برای بهبود نحوه نمایش صفحات شما در نتایج

مطالعه کنید درباره   سئو خارجی (off page SEO) | تکنیک‌های کلیدی + نکات مهم

ایجاد یک فایل روبوت تی اکس تی برای نشان دادن مواردی که باید خزش شده یا نشود

تنظیم نقشه سایت به عنوان “نقشه راه”برای بهبود نمایه سازی

مزیت بهبود سئو تکنیکال سایت

از مزیت های سئو تکنیکال سایت باید به شما این را اشاره کنم؛ که اگر شما این بخش از بهینه سازی خود را به درستی تکمیل و بهینه نمایید. باعث می‌شوید تا محتوای باکیفیتی که شما تولید کرده‌اید؛ در صفحه موتورهای جستجو در کانون توجه باقی بماند و درک ارزش سایت شما را بالا و بالاتر ببرد. و حتی باعث می‌شود تا مقاله شما در گوگل دیسکاور دیده شود.

شما به عنوان یک سئو کار برای سایت خود اگر به درستی، استراتژی سئو سایت خود را اجرا کرده باشید؛ و درکنار آن از بهینه سازی تکنیکال به درستی بهره بگیرید به صورت حتمی، در رنک های بالای صفحه اول گوگل می‌توانید محتوای باکیفیتی رو که برای سایت خود کار کرده‌اید رو مشاهده نمایید.

بهینه سازی فنی برای سایت شما به روش‌های که به شما گفته می‌شود؛ میتواند به سایت شما رتبه خوبی دهد. این روش ها عبارت‌اند از: جذب بازدیدکننده‌ها و حفظ آنها برای سایت شما و اجازه موتورهای جستجو به خزشگرها برای خرش آسان تر سایت شما.سئو تکنیکال

سخن آخر

تا اینجای مقاله ما باشما درمورد موارد زیادی از جمله سئو تکنیکال، چک لیست های آن، مزیت های آن، اهمیت بهینه سازی تکنیکال، جایگاه آن و… با شما صحبت داشته‌ایم. باید در اینجا این نکته را هم به شما عرض کنم؛ که شما باید ابتدا به سئو داخلی سایت خود به خوبی اهمیت دهید و سپس، روی بخش فنی سایت به خوبی کار نمایید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادها خود را درقسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

VIP FIT

VISTA Information Production Factory In Tehran (کارخانه تولید اطلاعات ویستاوب در تهران)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره + تخفیف بلک فرایدی